McDonald’s: Vizet szüntess!
A McDonald's évek óta arra törekszik, hogy éttermeiben egyre kevesebb természeti erőforrást használjon fel. A vállalat energiatakarékossági programjának köszönhetően az étteremszám növekedése ellenére jelentősen csökkent a vízfelhasználás.
1995-ben egy McDonald's étterem átlagosan 20 köbméter vizet használt fel naponta, mára ez az érték 60 százalékkal 8 köbméterre csökkent. 15 évvel ezelőtt a cégnek 37 gyorsétterme üzemelt Magyarországon, ezek napi vízfelhasználása összesen 740 köbméter volt. Ugyanakkor a jelenleg 100 hazai étteremből álló hálózat alig többet, összesen 800 köbméter vizet fogyaszt el naponta. Ha a vállalat nem törekedett volna a víztakarékos megoldásokra, akkor a 100 egységből álló étteremhálózat ma napi 1200 köbméterrel fogyasztana több vizet. Ezt a napi mennyiséget egy átlagos magyar háztartás 12 év alatt fogyasztaná el.
A 60 százalékos napi vízfogyasztás-csökkenés annak köszönhető, hogy ma már egyre több étteremben találunk vízmentesen működő piszoárt és víztakarékos csaptelepeket. Ma az 56 kertes étteremből 43 rendelkezik esővíz gyűjtő ciszternával, locsolókúttal. A csapadékvizet az autós éttermek kertjének öntözéséhez használják fel.
Az éttermek klímaberendezéseinek korszerűsítése 2006 óta folyik. 2009 végére a hálózat 82 saját, önálló épületben működő étterméből 28 környezetbarát hűtőközeggel, hőszivattyúval rendelkező legkorszerűbb klímákkal működött. Az elérhető energia-megtakarítás az étterem összes energiafogyasztásának 2-4 százaléka.
A McDonald's konyhatechnológiai fejlesztései jegyében 2008 óta radikálisan csökkentette berendezései energiafogyasztását. A régi gépek lecserélése a folyamatos: 2009 végére a hálózat 200 grillsütőjéből 130 új, automata modell volt, 200 olajsütőjéből már 34 ilyen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >