Matusz-Vad Zrt: jól fogyott a fagyasztott élelmiszer
Lezárult a győri székhelyű Matusz-Vad Zrt. első negyedéves eredmény-kimutatása és a cég belső értékelése, amely alapján a vállalat sikeresen túlszárnyalta a múlt év hasonló időszakát. A hazai fagyasztott élelmiszerkereskedelem egyik piacvezető szereplőjének számító Matusz-Vadnál az értékesítés nettó árbevétele 18,5%-kal nőtt a tavalyi év bázis időszakához viszonyítva, az idei év eme első három hónapját tekintve másfél milliárd forintos forgalmat könyvelhetett el magának cég.
A Kisalföldi Presztízs Díjjal és Üzlet és Siker Minősített Vállalkozása címmel is kitüntetett, a HoReCa-szektor kiszolgálására szakosodott Matusz-Vad Zrt.-nél a belföldi piacokat tekintve, a nyugati országrész (győri raktárbázisról történő kiszállítással) hozamában Zala megye, Budapest és Pécs környéke, míg a keleti országrészben (felsőtárkányi telephelyről történő ellátással) a mátrai régió mutatta a legnagyobb arányú fejlődést az idei első negyedév forgalmi adatai alapján, átlagosan 30% feletti területenkénti növekedéssel. A tavalyi év végi állapothoz képest tovább bővült a Matusz-Vad Zrt. által foglalkoztatottak száma, 3%-os létszámfejlesztés történt a cégnél az első negyedévben. A Győri Ipari Parkban lévő, tavaly vásárolt 16.000 nm-es telken létesítendő új hűtőházi beruházás a tervezési fázisban tart.
A Matusz-Vad forgalmán belül tovább erősödött a külföldi kiszállítások aránya: a tavalyi 88 % és 12%-os hazai és külföldi megoszlás az idei első negyedévben 83,3%-16,7%-ra változott. Az export kiszállítások 54,3%-át a szlovákiai értékesítés adta, míg az ausztriai szállítások 42,5, a tavaly decemberben indult romániai szállítások pedig 3,2%-kal részesedtek a külföldi piacok forgalmából.
A dinamikus fejlődés az északi szomszédunknál a tavalyihoz képest komoly forgalomnövekedést jelentett január- február-március hónapokban, átlagosan több mint havi 150 ezer eurós forgalommal, míg Ausztriában is minden hónapban közel két és félszeres emelkedést lehetett tapasztalni a 2010-es adatokhoz képest. Volumenben, azaz a kiszállított mennyiségben a forgalomnál is nagyobb mértékben sikerült növekedni, 80-100%-os emelkedést regisztrált a cég az osztrák és szlovák piacon a 2010-es bázishoz viszonyítva. Szlovákiában Pozsonyban, míg Ausztriában a Fertő-tó környékén és Bécsben sikerült a legtöbbet fejlődni, több mint száz új partnerrel nőtt a vevőkör a negyedévben.
A Matusz-Vad legfiatalabb export-projektje – a 2010 decembere óta külön cégként, Gastro Plus S.R.L. néven tevékenykedő romániai leányvállalata – szintén fejlődést mutat, az idei első negyedéves tervet több mint 7%-kal sikerült túlszárnyalni, de a tavaszi és nyári hónapok még nagyobb arányú növekedést jeleznek előre. A legdinamikusabban fejlődő térség Temesvár és környéke – mellette – egyelőre – Arad és Nagyvárad képezik a kiszállítási piacokat. Az elmúlt hónapokban fejlesztésre került a romániai területi képviselői és áruszállítói hálózat is – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >