Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval
A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel Brick Shop néven, amely a Lego közvetlen versenytársa lesz. Az első termék májusban kerül piacra, és a vállalat a következő években további szettek bevezetését tervezi.
A Mattel a nürnbergi Nemzetközi Játékkiállításon mutatta be a márkát, amely kreatív, masszív és könnyen összerakható építőszetteket kínál. A vállalat közlése szerint a Mattel Brick Shop egyedi funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel bővíti a kategóriát versenyképes áron.
Az új márka bevezetése része a Mattel többéves növekedési stratégiájának. A cég jelenleg a Mega Bloks márkával van jelen az építőjátékok piacán, és olyan franchise-okkal működik együtt, mint a Pokémon és a Hot Wheels. Az építőkocka-piacot a Lego dominálja, de a Mattel célja, hogy egyedi pozíciót alakítson ki a szegmensben.
A játékpiac bővelkedik kihívásokban: a termékéletciklus egyre rövidebb, a nagyobb kiskereskedők saját márkás kínálata pedig fokozza a versenyt.
A Mattel 2023-as árbevétele 5,4 milliárd dollár volt, és a vállalat 2026-ig 200 millió dolláros költségcsökkentést tervez.
A vállalat január 27-én jelentette be, hogy partnerségre lép a Ferrarival, minek keretében új Hot Wheels termékeket fejlesztenek a felek. A kollekcióban a Ferrari klasszikusai és a luxusautógyártó legújabb modelljei is szerepelnek majd, melyek várhatóan idén tavasszal kerülnek forgalomba.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >1300 új üzletet nyit a 7-Eleven Észak-Amerikában
A japán Seven & i Holdings nagyszabású átalakítási programot indított…
Tovább olvasom >Örök sláger a gumikacsa – a millenniumi generáció új szenvedélye
A világ egyre gyorsabban változik, de van, ami állandó: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >