Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval
A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel Brick Shop néven, amely a Lego közvetlen versenytársa lesz. Az első termék májusban kerül piacra, és a vállalat a következő években további szettek bevezetését tervezi.
A Mattel a nürnbergi Nemzetközi Játékkiállításon mutatta be a márkát, amely kreatív, masszív és könnyen összerakható építőszetteket kínál. A vállalat közlése szerint a Mattel Brick Shop egyedi funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel bővíti a kategóriát versenyképes áron.
Az új márka bevezetése része a Mattel többéves növekedési stratégiájának. A cég jelenleg a Mega Bloks márkával van jelen az építőjátékok piacán, és olyan franchise-okkal működik együtt, mint a Pokémon és a Hot Wheels. Az építőkocka-piacot a Lego dominálja, de a Mattel célja, hogy egyedi pozíciót alakítson ki a szegmensben.
A játékpiac bővelkedik kihívásokban: a termékéletciklus egyre rövidebb, a nagyobb kiskereskedők saját márkás kínálata pedig fokozza a versenyt.
A Mattel 2023-as árbevétele 5,4 milliárd dollár volt, és a vállalat 2026-ig 200 millió dolláros költségcsökkentést tervez.
A vállalat január 27-én jelentette be, hogy partnerségre lép a Ferrarival, minek keretében új Hot Wheels termékeket fejlesztenek a felek. A kollekcióban a Ferrari klasszikusai és a luxusautógyártó legújabb modelljei is szerepelnek majd, melyek várhatóan idén tavasszal kerülnek forgalomba.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Örök sláger a gumikacsa – a millenniumi generáció új szenvedélye
A világ egyre gyorsabban változik, de van, ami állandó: a…
Tovább olvasom >Cukorbeteg Barbie babát jelentett be a Mattel
Idén egy különleges Barbie bővíti a Mattel sokszínűséget célzó játékcsaládját:…
Tovább olvasom >A játékpiacot is fellendíti a húsvét
A játékpiacot is fellendíti a húsvét, általában 5 és 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >