Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval
A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel Brick Shop néven, amely a Lego közvetlen versenytársa lesz. Az első termék májusban kerül piacra, és a vállalat a következő években további szettek bevezetését tervezi.
A Mattel a nürnbergi Nemzetközi Játékkiállításon mutatta be a márkát, amely kreatív, masszív és könnyen összerakható építőszetteket kínál. A vállalat közlése szerint a Mattel Brick Shop egyedi funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel bővíti a kategóriát versenyképes áron.
Az új márka bevezetése része a Mattel többéves növekedési stratégiájának. A cég jelenleg a Mega Bloks márkával van jelen az építőjátékok piacán, és olyan franchise-okkal működik együtt, mint a Pokémon és a Hot Wheels. Az építőkocka-piacot a Lego dominálja, de a Mattel célja, hogy egyedi pozíciót alakítson ki a szegmensben.
A játékpiac bővelkedik kihívásokban: a termékéletciklus egyre rövidebb, a nagyobb kiskereskedők saját márkás kínálata pedig fokozza a versenyt.
A Mattel 2023-as árbevétele 5,4 milliárd dollár volt, és a vállalat 2026-ig 200 millió dolláros költségcsökkentést tervez.
A vállalat január 27-én jelentette be, hogy partnerségre lép a Ferrarival, minek keretében új Hot Wheels termékeket fejlesztenek a felek. A kollekcióban a Ferrari klasszikusai és a luxusautógyártó legújabb modelljei is szerepelnek majd, melyek várhatóan idén tavasszal kerülnek forgalomba.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Spielwarenmesse: a játékpiac legjobbjait jutalmazták
A Spielwarenmesse második napja ünnepi hangulatban kezdődött, amikor hat különösen…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyugdíjba mehet a bankkártya: felkerült a hiányzó puzzle-darab a digitális bankolás asztalára
A K&H Bank minden ATM-jénél bevezette az NFC-technológiát, amely lehetővé…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >