Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 29. 09:27

A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel Brick Shop néven, amely a Lego közvetlen versenytársa lesz. Az első termék májusban kerül piacra, és a vállalat a következő években további szettek bevezetését tervezi.

A Mattel a nürnbergi Nemzetközi Játékkiállításon mutatta be a márkát, amely kreatív, masszív és könnyen összerakható építőszetteket kínál. A vállalat közlése szerint a Mattel Brick Shop egyedi funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel bővíti a kategóriát versenyképes áron.

Az új márka bevezetése része a Mattel többéves növekedési stratégiájának. A cég jelenleg a Mega Bloks márkával van jelen az építőjátékok piacán, és olyan franchise-okkal működik együtt, mint a Pokémon és a Hot Wheels. Az építőkocka-piacot a Lego dominálja, de a Mattel célja, hogy egyedi pozíciót alakítson ki a szegmensben.

A játékpiac bővelkedik kihívásokban: a termékéletciklus egyre rövidebb, a nagyobb kiskereskedők saját márkás kínálata pedig fokozza a versenyt.

A Mattel 2023-as árbevétele 5,4 milliárd dollár volt, és a vállalat 2026-ig 200 millió dolláros költségcsökkentést tervez.

A vállalat január 27-én jelentette be, hogy partnerségre lép a Ferrarival, minek keretében új Hot Wheels termékeket fejlesztenek a felek. A kollekcióban a Ferrari klasszikusai és a luxusautógyártó legújabb modelljei is szerepelnek majd, melyek várhatóan idén tavasszal kerülnek forgalomba.

Retail Dive

Kapcsolódó cikkeink