MasterCard: a tranzakciós illeték ellenére nőtt a kártyahasználat
A bankkártya-műveleteket terhelő tranzakciós illeték nem vetette vissza a kártyahasználati kedvet; a bankkártyát bolti fizetésre is használók aránya az egy évvel korábbi 81-ről 84 százalékra nőtt tavaly év végére, ugyanakkor a kártyával kizárólag készpénzt felvevők aránya 10 százalék alá esett – derül ki a MasterCard felméréséből, amelynek összefoglalóját hétfőn juttatta el az MTI-nek.
A felmérés szerint a bankkapcsolattal rendelkező városi népesség 94 százalékának van legalább egy bankkártyája, 10 százalék pedig egynél többel is rendelkezik.
A tavalyi év során nem csak a kártyás vásárlók aránya érte el az eddigi legmagasabb szintet, de ezzel egy időben a gyakori kártyás vásárlók aránya jelentősen nőtt, az alkalmi használóké pedig csökkent – közölte a MasterCard.
A készpénzfelvételi szokásokat vizsgálva kiderült, hogy a válaszadók 45 százaléka vesz fel készpénzt havonta több alkalommal. Ez az arány csökken, de csak lassan, ötévente alig 10 százalékkal.
A magáncélú külföldi utazások száma 2009 óta csökken, de tíz utazóból nyolc magával viszi a bankkártyáját külföldre. Ennek a csoportnak azonban csak a fele használja a kártyáját készpénzfelvételre, illetve vásárlásra az utazás során, a másik fele vésztartalékként viszi magával. Az utazók nagy része, 71 százaléka ugyanis még itthon, előre vált annyi valutát, amit elegendőnek vél a teljes kint tartózkodás időtartamára.
A MasterCard felmérése szerint a hazai kártyabirtokosok mintegy fele tudja, hogy a kártyája alkalmas internetes fizetésre is. Míg az online kereskedelem forgalma jelentősen nőtt az elmúlt években, az interneten kártyával fizetők aránya változatlan a korábbi évekhez képest, a vásárlók mintegy harmada választotta a bankkártyás fizetést az interneten 2013-ban. Ennek elsődleges oka a felmérés szerint az, hogy a vásárlók szeretnek akkor fizetni, amikor megkapják az árut. A válaszadók 63 százaléka viszont szívesen fizetne bankkártyával a futárnak kiszállításkor.
Mind a MasterCard egyérintéses technológiáját, a PayPass-t használók, mind az azt ismerők aránya kétszeresére nőtt egy év alatt. A felmérés szerint azok, akiknek egyérintéses funkcióval rendelkező bankkártyájuk van, aktívabb kártyás vásárlók lettek. Míg a PayPass kártyával rendelkező vásárlók 12 százaléka használja naponta a kártyáját, a hagyományos kártyát használók között ez az arány 7 százalék – olvasható a MasterCard tájékoztatójában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >