MasterCard: a tranzakciós illeték ellenére nőtt a kártyahasználat
A bankkártya-műveleteket terhelő tranzakciós illeték nem vetette vissza a kártyahasználati kedvet; a bankkártyát bolti fizetésre is használók aránya az egy évvel korábbi 81-ről 84 százalékra nőtt tavaly év végére, ugyanakkor a kártyával kizárólag készpénzt felvevők aránya 10 százalék alá esett – derül ki a MasterCard felméréséből, amelynek összefoglalóját hétfőn juttatta el az MTI-nek.
A felmérés szerint a bankkapcsolattal rendelkező városi népesség 94 százalékának van legalább egy bankkártyája, 10 százalék pedig egynél többel is rendelkezik.
A tavalyi év során nem csak a kártyás vásárlók aránya érte el az eddigi legmagasabb szintet, de ezzel egy időben a gyakori kártyás vásárlók aránya jelentősen nőtt, az alkalmi használóké pedig csökkent – közölte a MasterCard.
A készpénzfelvételi szokásokat vizsgálva kiderült, hogy a válaszadók 45 százaléka vesz fel készpénzt havonta több alkalommal. Ez az arány csökken, de csak lassan, ötévente alig 10 százalékkal.
A magáncélú külföldi utazások száma 2009 óta csökken, de tíz utazóból nyolc magával viszi a bankkártyáját külföldre. Ennek a csoportnak azonban csak a fele használja a kártyáját készpénzfelvételre, illetve vásárlásra az utazás során, a másik fele vésztartalékként viszi magával. Az utazók nagy része, 71 százaléka ugyanis még itthon, előre vált annyi valutát, amit elegendőnek vél a teljes kint tartózkodás időtartamára.
A MasterCard felmérése szerint a hazai kártyabirtokosok mintegy fele tudja, hogy a kártyája alkalmas internetes fizetésre is. Míg az online kereskedelem forgalma jelentősen nőtt az elmúlt években, az interneten kártyával fizetők aránya változatlan a korábbi évekhez képest, a vásárlók mintegy harmada választotta a bankkártyás fizetést az interneten 2013-ban. Ennek elsődleges oka a felmérés szerint az, hogy a vásárlók szeretnek akkor fizetni, amikor megkapják az árut. A válaszadók 63 százaléka viszont szívesen fizetne bankkártyával a futárnak kiszállításkor.
Mind a MasterCard egyérintéses technológiáját, a PayPass-t használók, mind az azt ismerők aránya kétszeresére nőtt egy év alatt. A felmérés szerint azok, akiknek egyérintéses funkcióval rendelkező bankkártyájuk van, aktívabb kártyás vásárlók lettek. Míg a PayPass kártyával rendelkező vásárlók 12 százaléka használja naponta a kártyáját, a hagyományos kártyát használók között ez az arány 7 százalék – olvasható a MasterCard tájékoztatójában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >