Mastercard: a magyarok 58 százaléka napi szinten fizet kártyájával a boltban
A magyar banki ügyfelek 58 százaléka napi szinten használja kártyáját bolti fizetéseknél, a megkérdezettek 72 százaléka pedig havonta több alkalommal fizet így – közölte a Mastercard szerdán az MTI-vel.

A magyar banki ügyfelek többsége bolti fizetéseknél is használja a kártyáját
A kártyahasználati szokásokkal összefüggő kutatást a Mastercard megbízásából a Free Association végezte 2021 novemberében. A felmérés a 18-65 éves, városban élő, bankszámlával rendelkező lakosságra reprezentatív.
A közlemény szerint gyökeres változást idézett elő a pandémia a napi fizetési szokásokban: sokan fordultak a biztonságosabb, digitális fizetési módok felé a készpénzhasználattal szemben.
A kutatás rámutatott, hogy az így előidézett változások maradandónak bizonyultak Magyarországon.
Példaként említették, hogy a megkérdezettek 46 százaléka gyakrabban fizet kártyával, mint korábban, míg 2020-ban 43 százalékuk nyilatkozott így.
A felmérés szerint 2021-ben a válaszadók 22 százaléka tért át a kártyás fizetésre úgy, hogy korábban kizárólag készpénzzel fizetett.
A kártyát nem használók aránya pedig 4 százalékra csökkent a városi lakosság körében, míg a járvány előtt, 2019 novemberében még 9 százalékon állt ez a mutató.
A felmérésben a bolti kártyás fizetések motivációiról, előnyeiről is kérdezték a résztvevőket, akiknek 77 százaléka a gyorsaságot, 68 százaléka a költések követhetőséget emelte ki, 57 százaléka pedig megjegyezte, hogy a kártyás fizetésekkel hozzájárulhatnak a gazdaságfehérítéshez is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >