Mastercard: a magyarok 58 százaléka napi szinten fizet kártyájával a boltban
A magyar banki ügyfelek 58 százaléka napi szinten használja kártyáját bolti fizetéseknél, a megkérdezettek 72 százaléka pedig havonta több alkalommal fizet így – közölte a Mastercard szerdán az MTI-vel.

A magyar banki ügyfelek többsége bolti fizetéseknél is használja a kártyáját
A kártyahasználati szokásokkal összefüggő kutatást a Mastercard megbízásából a Free Association végezte 2021 novemberében. A felmérés a 18-65 éves, városban élő, bankszámlával rendelkező lakosságra reprezentatív.
A közlemény szerint gyökeres változást idézett elő a pandémia a napi fizetési szokásokban: sokan fordultak a biztonságosabb, digitális fizetési módok felé a készpénzhasználattal szemben.
A kutatás rámutatott, hogy az így előidézett változások maradandónak bizonyultak Magyarországon.
Példaként említették, hogy a megkérdezettek 46 százaléka gyakrabban fizet kártyával, mint korábban, míg 2020-ban 43 százalékuk nyilatkozott így.
A felmérés szerint 2021-ben a válaszadók 22 százaléka tért át a kártyás fizetésre úgy, hogy korábban kizárólag készpénzzel fizetett.
A kártyát nem használók aránya pedig 4 százalékra csökkent a városi lakosság körében, míg a járvány előtt, 2019 novemberében még 9 százalékon állt ez a mutató.
A felmérésben a bolti kártyás fizetések motivációiról, előnyeiről is kérdezték a résztvevőket, akiknek 77 százaléka a gyorsaságot, 68 százaléka a költések követhetőséget emelte ki, 57 százaléka pedig megjegyezte, hogy a kártyás fizetésekkel hozzájárulhatnak a gazdaságfehérítéshez is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szakértők: a kiberbűnözőkkel szemben az edukáció a leghatékonyabb védekezés
Az edukáció a leghatékonyabb védekezés a kiberbűnözőkkel szemben, mivel bárhogyan…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >