Mastercard: a magyarok 58 százaléka napi szinten fizet kártyájával a boltban
A magyar banki ügyfelek 58 százaléka napi szinten használja kártyáját bolti fizetéseknél, a megkérdezettek 72 százaléka pedig havonta több alkalommal fizet így – közölte a Mastercard szerdán az MTI-vel.
A kártyahasználati szokásokkal összefüggő kutatást a Mastercard megbízásából a Free Association végezte 2021 novemberében. A felmérés a 18-65 éves, városban élő, bankszámlával rendelkező lakosságra reprezentatív.
A közlemény szerint gyökeres változást idézett elő a pandémia a napi fizetési szokásokban: sokan fordultak a biztonságosabb, digitális fizetési módok felé a készpénzhasználattal szemben.
A kutatás rámutatott, hogy az így előidézett változások maradandónak bizonyultak Magyarországon.
Példaként említették, hogy a megkérdezettek 46 százaléka gyakrabban fizet kártyával, mint korábban, míg 2020-ban 43 százalékuk nyilatkozott így.
A felmérés szerint 2021-ben a válaszadók 22 százaléka tért át a kártyás fizetésre úgy, hogy korábban kizárólag készpénzzel fizetett.
A kártyát nem használók aránya pedig 4 százalékra csökkent a városi lakosság körében, míg a járvány előtt, 2019 novemberében még 9 százalékon állt ez a mutató.
A felmérésben a bolti kártyás fizetések motivációiról, előnyeiről is kérdezték a résztvevőket, akiknek 77 százaléka a gyorsaságot, 68 százaléka a költések követhetőséget emelte ki, 57 százaléka pedig megjegyezte, hogy a kártyás fizetésekkel hozzájárulhatnak a gazdaságfehérítéshez is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott…
Tovább olvasom >Átfogó fizetésiterminál-megoldás elektromos járművek töltéséhez Európában
A Mastercard és a Last Mile Solutions azzal a céllal…
Tovább olvasom >A magyar egyetemistáknál már napi rutin a mobilfizetés
A Mastercard második alkalommal végzett kutatást a magyar fiatalok körében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >