Mások vittek rossz utakra…

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

Október végén először fordult elő, hogy az üdítőital-gyártók hivatalosan is visszautasították a vádat, miszerint a cukros szénsavas üdítőitalok nagyba felelősek az amerikai (és jó néhány európai ország) népességének kóros elhízásáért.Muhtar Kent, a Coca Cola Co. júliusban kinevezett vezérigazgatója az InterBev 2008 konferencián szólította fel összefogásra az ipar érintett szereplőit, és kijelentette: az elhízás nem múlhat egyedül üdítőitalokon, gyorséttermi fogásokon vagy éppen csokoládén, fagylalton, mint ahogy a sok számítógép előtt ülésen sem; az igazi ok az amerikai-ak életmódja. Az „egészségérdekelt” lobbi gyors válasza szerint Kent homokba dugja a fejét, ha a cukros üdítőitalok és az elhízás összefüggéseit tagadja.
Mint ismeretes, gyakran az elhízás mint népbetegség megszüntetésének érdekében hozott, néha abszurdnak nevezhető törvények és előírások is befolyásolják az élelmiszer- és vendéglátóipar helyzetét, lehetőségeit. Nyilvánvalóan az egészségtrendeknek is nagy szerepe volt abban, hogy – először a „történelem” során – az előrejelzések szerint idén közel három százalékkal esik vissza az USA-ban a szénsavas üdítőitalok forgalma. Pedig az is tény, hogy az elmúlt 10 év során ezeknek a termékeknek a kalóriatartalma 25 százalékkal csökkent…

Kapcsolódó cikkeink