Másodvirágzását éli a fagyasztott joghurt
Igazi sikertörténetté vált az elmúlt három évtizedben a fagyasztott joghurt, vagy másképpen joghurtfagylalt, mely a hagyományos fagylalttól vagy jégkrémtől eltérően nem tejszínből, tejből, hanem joghurtból készül. Az íze savanykásabb, frissebb, mint a hagyományos tejszínes fagylalté, egyfajta középutat képvisel a tejes fagyi és a vizes alapú szorbé között – írja az Origo, Táfelspicc.
A joghurt alapú fagyi népszerűségét a 80-as évek fitnesz-lázának köszönheti, ugyanis szegényebb zsírban, kevesebb kalóriát tartalmaz, és egészségesebb hagyományos versenytársánál. Maga az édesség ennél régebbi: a 70-es évekre teszik az első fagyasztott joghurtok megjelenését. A 80-as években a piac háromjegyű növekedési számokat ért el, az 1986-os 25 millió dolláros forgalom a 90-es évek elejére 330 millióra nőtt.
A 90-es évek második felében az egészségtudatos közfigyelem az Atkins-féle magas zsír és fehérjetartalmú diéták fele fordult, és a fagyasztott joghurt népszerűsége csökkenni kezdett, de az iparág még mindig évi kétszázmillió dolláros forgalmú üzletág Amerikában. A joghurt és a fagyi a 80-as évek óta egymás rovására tudja növelni a részesedését a hideg édességek szegmensében.
A fagyasztott joghurt nagy előnye hagyományos fagylaltokkal szemben az alapanyag olcsósága: a joghurt a tejhez, tejszínhez képest mindig gazdaságosabb alapanyagnak számított.
A fagyasztott joghurt itthoni, elmúlt egy-két évben tapasztalható megjelenése a műfaj másodvirágzásának tekinthető. A kilencvenes évek elején-közepén a kanadai Yogen früz franchise megjelent ugyan egy-két egységgel Magyarországon, de pár év után kivonult a piacról. A 90-es években több olyan nagy, nemzetközi márka is kénytelen volt rövidebb-hosszabb idő után feladni magyarországi terveit, amelyek a rossz időzítés, vagy az árak, vagy ízlésbeli sajátosságok miatt nem tudtak tartós nyereséget produkálni. A z utóbbi időben viszont az tapasztalható, hogy az egyszer már sikertelen koncepciók újra megjelennek a gasztronómiailag jelentősen átalakult hazai piacon, így a terjedő fánkmánia mellett a fagyasztott joghurt is megjelent. (origo, Táfelspicc)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >