Másodvirágzását éli a fagyasztott joghurt
Igazi sikertörténetté vált az elmúlt három évtizedben a fagyasztott joghurt, vagy másképpen joghurtfagylalt, mely a hagyományos fagylalttól vagy jégkrémtől eltérően nem tejszínből, tejből, hanem joghurtból készül. Az íze savanykásabb, frissebb, mint a hagyományos tejszínes fagylalté, egyfajta középutat képvisel a tejes fagyi és a vizes alapú szorbé között – írja az Origo, Táfelspicc.
A joghurt alapú fagyi népszerűségét a 80-as évek fitnesz-lázának köszönheti, ugyanis szegényebb zsírban, kevesebb kalóriát tartalmaz, és egészségesebb hagyományos versenytársánál. Maga az édesség ennél régebbi: a 70-es évekre teszik az első fagyasztott joghurtok megjelenését. A 80-as években a piac háromjegyű növekedési számokat ért el, az 1986-os 25 millió dolláros forgalom a 90-es évek elejére 330 millióra nőtt.
A 90-es évek második felében az egészségtudatos közfigyelem az Atkins-féle magas zsír és fehérjetartalmú diéták fele fordult, és a fagyasztott joghurt népszerűsége csökkenni kezdett, de az iparág még mindig évi kétszázmillió dolláros forgalmú üzletág Amerikában. A joghurt és a fagyi a 80-as évek óta egymás rovására tudja növelni a részesedését a hideg édességek szegmensében.
A fagyasztott joghurt nagy előnye hagyományos fagylaltokkal szemben az alapanyag olcsósága: a joghurt a tejhez, tejszínhez képest mindig gazdaságosabb alapanyagnak számított.
A fagyasztott joghurt itthoni, elmúlt egy-két évben tapasztalható megjelenése a műfaj másodvirágzásának tekinthető. A kilencvenes évek elején-közepén a kanadai Yogen früz franchise megjelent ugyan egy-két egységgel Magyarországon, de pár év után kivonult a piacról. A 90-es években több olyan nagy, nemzetközi márka is kénytelen volt rövidebb-hosszabb idő után feladni magyarországi terveit, amelyek a rossz időzítés, vagy az árak, vagy ízlésbeli sajátosságok miatt nem tudtak tartós nyereséget produkálni. A z utóbbi időben viszont az tapasztalható, hogy az egyszer már sikertelen koncepciók újra megjelennek a gasztronómiailag jelentősen átalakult hazai piacon, így a terjedő fánkmánia mellett a fagyasztott joghurt is megjelent. (origo, Táfelspicc)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >