Másnap máshogy: Tudatosság az alkoholfogyasztásban is
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács a spiritsEUROPE támogatásával indított edukációs kampányt Másnap máshogy néven. A 3 hónapos kampány szakértők és ismert influenszerek közreműködésével segítette a fiatal felnőttek edukációját a tudatos alkoholfogyasztás témakörében.
A kampányidőszak alatt az italmertek.hu weboldal, amelyen a kampány szakértőinek, Antal Emese dietetikus és Porkoláb-Minarik Annamária klinikai szakpszichológus közreműködésével megszületett blogbejegyzések és edukatív kvízek szerepeltek, közel 15 ezer látogatást generált, a közösségi médiában megosztott tartalmak pedig több mint 600 ezer felhasználót értek el a tudatos alkoholfogyasztás pozitív üzenetével.
„A nemzetközi és tagvállalati támogatással, a Szeszipari Szövetség és partnereinek közös együttműködésével megvalósult kampány elérte célját, azaz sikerült mozgósítania a 18-29 éves fiatal felnőtteket és ösztönözni őket a tudatosabb alkoholfogyasztás irányába. Ezt támasztja alá, hogy a kampány üzenetei több százezres elérést produkáltak az online felületeken – úgy mint az italmertek.hu weboldalon, Facebook és Instagram közösségi média csatornákon – és az edukációs kvízjátékokban is több mint ezren vettek részt, valamint Facebook követőink száma is 2600-zal növekedett” – foglalta össze a kampány eredményeit Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója. Hozzátette, hogy a kampány sikeréhez hozzájárultak a szakértők és a bevont influencerek is, akik minőségi, a fiatal felnőtteket érdeklő tartalmakkal segítették a kampányt, mint például az influenszerek saját történeteit bemutató kampányvideó.
Tudatos fesztiválozástól a mindennapi praktikákig
A kampány legfontosabb elemeit a fiatal felnőttek számára készülő, az italmertek.hu weboldalon elérhető szakértői tartalmak és kvízek adták. Antal Emese dietetikus, szociológus és Porkoláb-Minarik Annamária klinikai szakpszichológus, mindfulness oktató több szakértői tartalommal segítette a kampányt. Ezek az okos fesztiválozástól az alkoholfogyasztással kapcsolatos mindennapi praktikákig terjednek.
„Az első, és talán legfontosabb lépés a tudatosság „bekapcsolásához”, a megfigyelés. Megfigyeljük azt, hogy hol, mikor, kivel, mennyit és hogyan iszunk. Mikor iszunk többet esetleg a kelleténél, hol vagyunk olyankor, kivel vagyunk, esetleg mi történt előtte, mit csináltunk, illetve hogyan érezzük magunkat az alkohol hatására. Ha ezeket megfigyeljük, és levonjuk a következtetéseket belőlük, akkor megfelelő mérföldköveink lesznek ahhoz, hogy tudatosak maradhassunk az alkoholfogyasztásunk terén, és kontrollált folyamattá változtathassuk azt” – összegzi a tudatos alkoholfogyasztással kapcsolatos mindennapi praktikákat Porkoláb-Minarik Annamária.
Antal Emese dietetikus szakember a másnaposság elkerülésének és az okos fesztiválózás módszereinek bemutatása mellett az észrevétlen kalóriákra is figyelmeztet. „Az alkoholos italokban bizony jelentős mennyiségű energiát találunk: 1 gramm alkohol 7,1 kcal-nak felel meg, azaz 4 cl pálinka 100 kcal energiát is jelenthet, de ugyanennyi csokilikőr elfogyasztásával 140 kcal-t viszünk be a szervezetünkbe. Ezért is fontos a tömény italokból is betartani a mértéket, hiszen az alkohol mellett eszünk is, abból származik igazán energia. Fontos még, hogy a pálinka, likőrök mellett és /vagy előtte vegyünk magunkhoz ételt, legyen, ami felszívja az alkoholt, ne „üssük ki” magunkat idő előtt, mielőtt elkezdődne a buli.”
Kapcsolódó cikkeink
Tudjuk, hogyan ittak a fiatalok idén nyáron: a fair játék, felelős italozás jegyében
Van persze, aki szerint „kismértékben gyógyszer, nagymértékben orvosság”, vagy aki…
Tovább olvasom >Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács üzenete az idén nyáron: Fair játék, felelős italozás
Az idei nyár sok izgalmat tartogat a sportrajongók, szurkolók számára.…
Tovább olvasom >DRS, EPR, GTIN, PPWR meg a szesz
A szeszesital-iparban érintett hazai gyártó és kereskedő vállalkozások aktuális problémáiról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >