Másfélezer magyar innovációs projekt nyert uniós támogatást
Az Európai Unió kutatás-fejlesztési támogatási programjának 2014-ben zárult hétéves körében 7391 magyar pályázatból 1500 nyert, összesen 278 millió eurót – közölte a projektek ellenőrzéséért európai szinten felelős KPMG tanácsadó csütörtökön az MTI-vel.
A hétéves programciklus alatt az EU összesen 37 milliárd 348 millió eurót osztott szét a pályázók között Európa-szerte. Magyarország az összes pályázati forrás 0,75 százalékát szerezte meg, és ezzel a 16. helyen zárt az országok rangsorában.
A magyar pályázatok mintegy 20,3 százaléka nyert, ami csaknem megegyezik a 20,5 százalékos EU-s átlaggal. A megpályázott összes támogatásnak azonban csak a 15 százalékát sikerült elhozni, szemben a tagországok 19,2 százalékos átlagával.
„Ennek hátterében az állhat, hogy az itthon megpályázott kutatás-fejlesztési projektek fajlagos nagysága csak megközelíteni tudta az EU átlagát, tehát a következő ciklusban helye lehet a korábbinál merészebb fejlesztési projekteknek” – idézi a közlemény Cserháti Gábort, a KPMG uniós projektek ellenőrzéséért felelős csoportjának vezetőjét.
A most zárult költségvetési ciklusban beadott magyar pályázatok erősen Budapest-centrikusak voltak. A fővárosból pályázó intézmények adták az 1500 sikeres projekt 68,5 százalékát, és azok hozták el az elnyert 278 millió euró támogatás több mint 70 százalékát.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egymagában 113 sikeres pályázatot adott be, és 22,5 millió euró támogatást nyert, míg a Közép-Európai Egyetem (CEU) 62 sikeres pályázattal csaknem 26 millió euró támogatáshoz jutott – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A KPMG szerint a vállalatoknak érdemes külön vezetőt kinevezni az AI-átalakulás élére
Ma már nem kérdés, hogy a fejlett technológiák, köztük a…
Tovább olvasom >KPMG: Az ön cégénél ki felel a mesterséges intelligencia alkalmazásáért?
Ma már nem kérdés, hogy a fejlett technológiák, köztük a…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >