Másfélezer magyar innovációs projekt nyert uniós támogatást
Az Európai Unió kutatás-fejlesztési támogatási programjának 2014-ben zárult hétéves körében 7391 magyar pályázatból 1500 nyert, összesen 278 millió eurót – közölte a projektek ellenőrzéséért európai szinten felelős KPMG tanácsadó csütörtökön az MTI-vel.
A hétéves programciklus alatt az EU összesen 37 milliárd 348 millió eurót osztott szét a pályázók között Európa-szerte. Magyarország az összes pályázati forrás 0,75 százalékát szerezte meg, és ezzel a 16. helyen zárt az országok rangsorában.
A magyar pályázatok mintegy 20,3 százaléka nyert, ami csaknem megegyezik a 20,5 százalékos EU-s átlaggal. A megpályázott összes támogatásnak azonban csak a 15 százalékát sikerült elhozni, szemben a tagországok 19,2 százalékos átlagával.
„Ennek hátterében az állhat, hogy az itthon megpályázott kutatás-fejlesztési projektek fajlagos nagysága csak megközelíteni tudta az EU átlagát, tehát a következő ciklusban helye lehet a korábbinál merészebb fejlesztési projekteknek” – idézi a közlemény Cserháti Gábort, a KPMG uniós projektek ellenőrzéséért felelős csoportjának vezetőjét.
A most zárult költségvetési ciklusban beadott magyar pályázatok erősen Budapest-centrikusak voltak. A fővárosból pályázó intézmények adták az 1500 sikeres projekt 68,5 százalékát, és azok hozták el az elnyert 278 millió euró támogatás több mint 70 százalékát.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egymagában 113 sikeres pályázatot adott be, és 22,5 millió euró támogatást nyert, míg a Közép-Európai Egyetem (CEU) 62 sikeres pályázattal csaknem 26 millió euró támogatáshoz jutott – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >KPMG info: könnyítene az Európai Tanács a Vállalatok Fenntarthatósági Átvilágítási kritériumain
Több hónapnyi halogatás és zárt ajtók mögött folyó egyeztetések után…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >