Másfélezer magyar innovációs projekt nyert uniós támogatást
Az Európai Unió kutatás-fejlesztési támogatási programjának 2014-ben zárult hétéves körében 7391 magyar pályázatból 1500 nyert, összesen 278 millió eurót – közölte a projektek ellenőrzéséért európai szinten felelős KPMG tanácsadó csütörtökön az MTI-vel.
A hétéves programciklus alatt az EU összesen 37 milliárd 348 millió eurót osztott szét a pályázók között Európa-szerte. Magyarország az összes pályázati forrás 0,75 százalékát szerezte meg, és ezzel a 16. helyen zárt az országok rangsorában.
A magyar pályázatok mintegy 20,3 százaléka nyert, ami csaknem megegyezik a 20,5 százalékos EU-s átlaggal. A megpályázott összes támogatásnak azonban csak a 15 százalékát sikerült elhozni, szemben a tagországok 19,2 százalékos átlagával.
„Ennek hátterében az állhat, hogy az itthon megpályázott kutatás-fejlesztési projektek fajlagos nagysága csak megközelíteni tudta az EU átlagát, tehát a következő ciklusban helye lehet a korábbinál merészebb fejlesztési projekteknek” – idézi a közlemény Cserháti Gábort, a KPMG uniós projektek ellenőrzéséért felelős csoportjának vezetőjét.
A most zárult költségvetési ciklusban beadott magyar pályázatok erősen Budapest-centrikusak voltak. A fővárosból pályázó intézmények adták az 1500 sikeres projekt 68,5 százalékát, és azok hozták el az elnyert 278 millió euró támogatás több mint 70 százalékát.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egymagában 113 sikeres pályázatot adott be, és 22,5 millió euró támogatást nyert, míg a Közép-Európai Egyetem (CEU) 62 sikeres pályázattal csaknem 26 millió euró támogatáshoz jutott – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >