Másfél millió forintos forgalom egyetlen négyzetméteren
Bár a Tesco dicsekedhet a legnagyobb árbevétellel, az egy négyzetméterre jutó legnagyobb forgalmat az Auchan produkálta, megközelítve a másfél millió forintot.
A Napi Gazdaság kimutatása szerint a Lidl áll a második helyen, maga mögé utasítva a Penny Marketet, a Corát és az ötödik helyen álló Tescot. Elemzők szerint az Auchan vezetése nem meglepő, a francia lánc ugyanis évek óta meglevő áruházainak hatékonyságnövelésére fordítja forrásait, míg például a Tesco vagy a hatodik helyen álló Spar a terjeszkedésre összpontosít. A leggyorsabban terjeszkedő láncoknál azért lehet viszonylag alacsony az egy négyzetméterre jutó forgalom, mert az egy éven belül hálózatba lépő üzletek alapterülete már szerepel az adatokban, de az éves forgalom még nem. Ráadásul egy üzletnek 2-3 évre van szüksége, hogy "bejáratódjon". Hozzá kell tenni azonban, hogy noha az egy négyzetméterre jutó forgalom sokat elárul egy hálózat hatékonyságáról, a nyereségességre ebből az adatból még nem lehet következtetni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >