Mars az élen!
A tavaly év végén megjelent Worldly Partners adatai alapján a világ öt legnagyobb édességipari vállalata 2023-ban összesen 68 milliárd amerikai dollár összegű bevételt realizált globálisan.

kép: Quartr/LinkedIn
Az árbevétel alapján felállított rangsor szerint jelenleg a Mars a világ vezető édességgyártó vállalata. A Snickers 22 milliárd dolláros bevételt elérő gyártóját e pozícióhoz hozzásegítette az a tény, hogy a 10 milliárd dolláros árbevételével a sorban negyedik helyen álló The Hershey Company néhány héttel ezelőtt nem fogadta el a 14 milliárd dollárral második legnagyobb Mondelēz International felvásárlási ajánlatát. Ha az üzlet létrejött volna, a globális édességpiac élére a Mondelēz került volna.
A dobogó harmadik fokára a Kinder márkát tulajdonló Ferrero állhatott 13 milliárd dolláros árbevétellel, míg az édesipari titánok közül az ötödik a népszerű KitKatről ismert Nestlé.
Kapcsolódó cikkeink
Elhunyt a „Nutella atyja”
97 éves korában, 2025. február 14-én elhunyt Francesco Rivella, a…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >2030-ra csak teljesen szegregált fenntartható kakaót használ termékeiben a Mars
A vállalat kizárólag a programjában részt vevő vagy az általa…
Tovább olvasom >További cikkeink
Széles körű párbeszéd indult az állati eredetű melléktermékek begyűjtéséről és feldolgozásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeményezésére, az Agrárminisztérium és a…
Tovább olvasom >Nébih: 2025-től az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásokat már a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz kell benyújtani
A 2025. évi élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásokat már a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >A fenntartható táplálkozásról szólnak a Mezőgazdasági Múzeum farsangi programjai
A fenntartható életmódot, táplálkozást igyekszik bemutatni a gyerekeknek a Mezőgazdasági…
Tovább olvasom >