Marketingen spórolnak a kkv-k
Tavaly a meglévő ügyfelekkel és új piacok felkutatásával foglalkoztak a kkv-k, a marketingre szánt kiadásokat drasztikusan visszafogták – derül ki az internetvallalkozas.com kutatásából.
A felmérés készítői 1300 kis- középvállalkozást (illetve ezek vezetőit), valamint egyéni vállalkozót kérdeztek meg a vállalkozásuk marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről. A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások csupán 14%-a nyilatkozott úgy, hogy "sikeres lett" a 2009. évi marketing tevékenysége. A kutatásból kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47%) és hazai online tanácsadók termékeiből (17%) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást.
A felmérés alapján a megkérdezett cégek 83%-nál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs. Ez az arány 2009. január óta csak növekedett (akkor 77% volt). További borúlátást okoz, hogy a cégek drasztikusan csökkentették a marketingre szánt kiadásaikat is. Míg 2009 januárjában a válaszadók 46%-a költött többet marketingre, mint a bevételének 5%-a, addig 2009 végén a kkv-k 64%-a 5% vagy az alatt áldozott a marketingre – írja a marketinginfo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >