Marketing ígéretek helyett bizonyíték kell
A funkcionális élelmiszerek hatásait klinikai vizsgálatokkal kell igazolni.
Július elsején hatályba lépett az Európai Parlament és a
Tanács rendelete, amely szabályozza az élelmiszereken feltüntethető tápanyag-összetételre
és egészségre vonatkozó információkat.
A jövőben a csomagoláson tudatosítani kell a fogyasztókban a
kiegyensúlyozott étrend és az egészséges életmód fontosságát, valamint azt,
hogy ezeket az adott termékben szereplő tápanyag nem pótolja teljes egészében.
Az olyan típusú ajánlások valóságát, mint például
"csökkenti a vérnyomást", "jót tesz a szívnek", klinikai
vizsgálatokkal kell igazolni, ezt 2008. január 1-jéig az Európai
Élelmiszerbiztonsági Ügynökséggel (European Food Safety Agency – EFSA) kell
jóváhagyatni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >