Máris csökkenni kezdtek az élelmiszerárak, ahogy a GVH vizsgálódni kezdett
Nagyobb lett a verseny a kiskereskedelemben, többen csökkentették az élelmiszerárakat – állítja a Gazdasági Versenyhivatal elnöke, Rigó Csaba Balázs.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/breakfast-g450b791a3_1920.jpg)
Még csak a lándzsa hegyét hegyezik
Annak reményében, hogy kiderüljön, hogy a rekordmagas, 44 százalékos élelmiszeráremelkedés mögött van-e kartellezés és profitinfláció, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított. Rigó úgy fogalmazott, hogy még csak a lándzsa hegyét hegyezik, még oda sem döftek. Viszont hozzátette, hogy a határozott ellépésüknek már önmagában is visszatartó ereje van.
„Ősszel szembesültünk az első panaszokkal, akkor mi nem tétlenkedtünk, azonnal elkezdtük a konzultáció sorozat előkészítését. Ennek az eredménye a januárban és februárban elindított gyorsított ágazati vizsgálatok Különösen a kiskereskedelemben látjuk azt, ahol egészséges verseny van, és az egészséges verseny lenyomná az árakat, ott úgy tűnik, hogy indokolatlan, egyidejűleg tűnő áremelkedések vannak”
– mondta Rigó az ATV kedd esti Híradójában.
Most azt látja, hogy a kiskereskedelmi szereplők elkezdtek árat csökkenteni és versenyezni lefele.
„Sok függ ugyanakkor attól is, hogy az árstopot mikor vezeti ki végleg a kormány, hiszen az forrást von el a kereskedőktől, jelenleg már veszteséges az árstopos termékek forgalmazása. Ha hamarabb megszüntetik az árstopot, akkor még több áresésre és akcióra számíthat a kereskedelemben a vásárló”
– fogalmazott a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Újra napirenden az árstop: Mit jelenthet ez a vásárlóknak és a boltoknak?
A nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton hétfői bejelentése komoly visszhangot váltott…
Tovább olvasom >Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen
Ha Valentin-nap, akkor „Szerelmem a trade marketing konferencia” immár 22…
Tovább olvasom >Újra napirenden az árstop: Mit jelenthet ez a vásárlóknak és a boltoknak?
A nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton hétfői bejelentése komoly visszhangot váltott…
Tovább olvasom >Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >