Máris csökkenni kezdtek az élelmiszerárak, ahogy a GVH vizsgálódni kezdett
Nagyobb lett a verseny a kiskereskedelemben, többen csökkentették az élelmiszerárakat – állítja a Gazdasági Versenyhivatal elnöke, Rigó Csaba Balázs.
Annak reményében, hogy kiderüljön, hogy a rekordmagas, 44 százalékos élelmiszeráremelkedés mögött van-e kartellezés és profitinfláció, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított. Rigó úgy fogalmazott, hogy még csak a lándzsa hegyét hegyezik, még oda sem döftek. Viszont hozzátette, hogy a határozott ellépésüknek már önmagában is visszatartó ereje van.
„Ősszel szembesültünk az első panaszokkal, akkor mi nem tétlenkedtünk, azonnal elkezdtük a konzultáció sorozat előkészítését. Ennek az eredménye a januárban és februárban elindított gyorsított ágazati vizsgálatok Különösen a kiskereskedelemben látjuk azt, ahol egészséges verseny van, és az egészséges verseny lenyomná az árakat, ott úgy tűnik, hogy indokolatlan, egyidejűleg tűnő áremelkedések vannak”
– mondta Rigó az ATV kedd esti Híradójában.
Most azt látja, hogy a kiskereskedelmi szereplők elkezdtek árat csökkenteni és versenyezni lefele.
„Sok függ ugyanakkor attól is, hogy az árstopot mikor vezeti ki végleg a kormány, hiszen az forrást von el a kereskedőktől, jelenleg már veszteséges az árstopos termékek forgalmazása. Ha hamarabb megszüntetik az árstopot, akkor még több áresésre és akcióra számíthat a kereskedelemben a vásárló”
– fogalmazott a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >