Máris csökkenni kezdtek az élelmiszerárak, ahogy a GVH vizsgálódni kezdett
Nagyobb lett a verseny a kiskereskedelemben, többen csökkentették az élelmiszerárakat – állítja a Gazdasági Versenyhivatal elnöke, Rigó Csaba Balázs.

Még csak a lándzsa hegyét hegyezik
Annak reményében, hogy kiderüljön, hogy a rekordmagas, 44 százalékos élelmiszeráremelkedés mögött van-e kartellezés és profitinfláció, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított. Rigó úgy fogalmazott, hogy még csak a lándzsa hegyét hegyezik, még oda sem döftek. Viszont hozzátette, hogy a határozott ellépésüknek már önmagában is visszatartó ereje van.
„Ősszel szembesültünk az első panaszokkal, akkor mi nem tétlenkedtünk, azonnal elkezdtük a konzultáció sorozat előkészítését. Ennek az eredménye a januárban és februárban elindított gyorsított ágazati vizsgálatok Különösen a kiskereskedelemben látjuk azt, ahol egészséges verseny van, és az egészséges verseny lenyomná az árakat, ott úgy tűnik, hogy indokolatlan, egyidejűleg tűnő áremelkedések vannak”
– mondta Rigó az ATV kedd esti Híradójában.
Most azt látja, hogy a kiskereskedelmi szereplők elkezdtek árat csökkenteni és versenyezni lefele.
„Sok függ ugyanakkor attól is, hogy az árstopot mikor vezeti ki végleg a kormány, hiszen az forrást von el a kereskedőktől, jelenleg már veszteséges az árstopos termékek forgalmazása. Ha hamarabb megszüntetik az árstopot, akkor még több áresésre és akcióra számíthat a kereskedelemben a vásárló”
– fogalmazott a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben,…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >