Marhahúsfogyasztást ösztönző kampányt indít a NAK
– Bár a húsállomány növekszik, ez nem jelenti feltétlenül a fogyasztás bővülését. Jelenleg fejenként 2-2,5 kilogramm marha- és borjúhúst eszünk évente, ami az egészségügyileg indokolt mennyiség csupán harmada. Ezért döntöttünk amellett, hogy kampányt indítunk a marhahúsfogyasztás népszerűsítéséért. Célunk, hogy a hazai marhahúsfogyasztás megközelítse az uniós átlagot, ami 6-8 kilogramm évente – mondta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke a kampánynyitó rendezvény sajtótájékoztatóján.
A szarvasmarhák száma a KSH nyilvántartása szerint Magyarországon 2017-ben 864 ezer volt, 2010 óta majdnem 200 ezerrel nőtt, Az Agrárgazdasági Kutató Intézet adatai szerint azonban tavaly 106 ezer szarvasmarhát vágtak le hazánkban, ami 2,5 százalékkal maradt el a 2016-ban regisztrálttól. A NAK most elindított kampányának az a célja, hogy a fogyasztók, illetve a nagyközönség megismerhesse a marhahús szélesebb körű felhasználási lehetőségeit. Emellett a kamara szakemberei a húsmarhatartással, a szarvasmarhák hazai feldolgozásával, valamint a marhahúsok különböző részeinek vásárlásával, tárolásával, elkészítésével és fogyasztásával összefüggő érdekes és hasznos információkat adnak át a jövőben. //
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >A legszebb és legfrissebb fenyőfák idén is a termelői vásárokon kaphatók
Az idén is szebbnél szebb fenyőfák közül válogathatnak a vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >