Márciusban öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban naptári hatásoktól megtisztítva öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban éves bázison, míg havi összehasonlításban 1,6 százalékkal csökkent – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a csehországi kiskereskedelem alakulását lényegi módon befolyásolták a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések, amelyek következtében számos üzlet be volt zárva vagy korlátozott volt a nyitvatartása, illetve bizonyos árukat csak az internetes boltokban lehetett beszerezni.
A kialakult helyzet leginkább az internetes boltoknak kedvezett, amelyek értékesítése éves összehasonlításban márciusban több mint 30 százalékkal nőtt. A koronavírussal kapcsolatos korlátozásokat első ízben tavaly március közepén vezették be Csehországban. Tavaly márciusban a kiskereskedelmi forgalom bevételei 6,7 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint 2019 azonos időszakában.
„Egyszerűsítve ezért elmondható, hogy az idei márciusi kiskereskedelmi bevételek a 2019 márciusi szintnek felelnek meg” – mondta újságíróknak Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban mérséklődött az infláció Csehországban
Februárban 2,7 százalékra mérséklődött az éves infláció Csehországban a januári…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon
Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon: lejárt élelmiszereket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >