Márciusban öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban naptári hatásoktól megtisztítva öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban éves bázison, míg havi összehasonlításban 1,6 százalékkal csökkent – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a csehországi kiskereskedelem alakulását lényegi módon befolyásolták a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések, amelyek következtében számos üzlet be volt zárva vagy korlátozott volt a nyitvatartása, illetve bizonyos árukat csak az internetes boltokban lehetett beszerezni.
A kialakult helyzet leginkább az internetes boltoknak kedvezett, amelyek értékesítése éves összehasonlításban márciusban több mint 30 százalékkal nőtt. A koronavírussal kapcsolatos korlátozásokat első ízben tavaly március közepén vezették be Csehországban. Tavaly márciusban a kiskereskedelmi forgalom bevételei 6,7 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint 2019 azonos időszakában.
„Egyszerűsítve ezért elmondható, hogy az idei márciusi kiskereskedelmi bevételek a 2019 márciusi szintnek felelnek meg” – mondta újságíróknak Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >