Márciusban öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban naptári hatásoktól megtisztítva öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban éves bázison, míg havi összehasonlításban 1,6 százalékkal csökkent – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a csehországi kiskereskedelem alakulását lényegi módon befolyásolták a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések, amelyek következtében számos üzlet be volt zárva vagy korlátozott volt a nyitvatartása, illetve bizonyos árukat csak az internetes boltokban lehetett beszerezni.
A kialakult helyzet leginkább az internetes boltoknak kedvezett, amelyek értékesítése éves összehasonlításban márciusban több mint 30 százalékkal nőtt. A koronavírussal kapcsolatos korlátozásokat első ízben tavaly március közepén vezették be Csehországban. Tavaly márciusban a kiskereskedelmi forgalom bevételei 6,7 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint 2019 azonos időszakában.
„Egyszerűsítve ezért elmondható, hogy az idei márciusi kiskereskedelmi bevételek a 2019 márciusi szintnek felelnek meg” – mondta újságíróknak Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >