Márciusban öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban naptári hatásoktól megtisztítva öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban éves bázison, míg havi összehasonlításban 1,6 százalékkal csökkent – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a csehországi kiskereskedelem alakulását lényegi módon befolyásolták a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések, amelyek következtében számos üzlet be volt zárva vagy korlátozott volt a nyitvatartása, illetve bizonyos árukat csak az internetes boltokban lehetett beszerezni.
A kialakult helyzet leginkább az internetes boltoknak kedvezett, amelyek értékesítése éves összehasonlításban márciusban több mint 30 százalékkal nőtt. A koronavírussal kapcsolatos korlátozásokat első ízben tavaly március közepén vezették be Csehországban. Tavaly márciusban a kiskereskedelmi forgalom bevételei 6,7 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint 2019 azonos időszakában.
„Egyszerűsítve ezért elmondható, hogy az idei márciusi kiskereskedelmi bevételek a 2019 márciusi szintnek felelnek meg” – mondta újságíróknak Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >