Márciusban öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban naptári hatásoktól megtisztítva öt százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban éves bázison, míg havi összehasonlításban 1,6 százalékkal csökkent – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a csehországi kiskereskedelem alakulását lényegi módon befolyásolták a koronavírus-járvány elleni óvintézkedések, amelyek következtében számos üzlet be volt zárva vagy korlátozott volt a nyitvatartása, illetve bizonyos árukat csak az internetes boltokban lehetett beszerezni.
A kialakult helyzet leginkább az internetes boltoknak kedvezett, amelyek értékesítése éves összehasonlításban márciusban több mint 30 százalékkal nőtt. A koronavírussal kapcsolatos korlátozásokat első ízben tavaly március közepén vezették be Csehországban. Tavaly márciusban a kiskereskedelmi forgalom bevételei 6,7 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint 2019 azonos időszakában.
„Egyszerűsítve ezért elmondható, hogy az idei márciusi kiskereskedelmi bevételek a 2019 márciusi szintnek felelnek meg” – mondta újságíróknak Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Januárban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Januárban 2,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett ugyanakkor az élelmiszerek többsége Csehországban is
Két százalékra csökkent februárban az éves infláció Csehországban a januári…
Tovább olvasom >NGM: folytatódik a fogyasztás helyreállása, a kiskereskedelmi forgalom 2024 januárjában 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján 2024 januárjában 0,6…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a ProWein a bor- és szeszesital-ágazat vezető szakvására
Optimista hangulatban telt a világ legnagyobb és legjelentősebb bor- és…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek egészségesebbé tételével küzd a Covirán az elhízás ellen
A spanyol Covirán 176 sajátmárkás termékének összetételét módosította annak érdekében,…
Tovább olvasom >Leválasztja jégkrém-üzletágát az Unilever
A spin-offal párhuzamosan az Unilever „termelékenységi programot” jelentett be, amely…
Tovább olvasom >