Márciusban hatalmasat esett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
Három hónapos javulás után nagyon jelentősen, egy évvel ezelőtti értékére zuhant 2022 márciusában a GKI fogyasztói bizalmi indexe. A februárhoz képest bekövetkezett 11 pontos, -17-ről -28 pontra való esés nyilvánvalóan az orosz-ukrán háború következménye. A felmérésre március legelején került sor.
GKI fogyasztói bizalmi Index, 2006-2012
A lakosság hónapok óta a magyar gazdaság helyzetét ítéli meg a legpesszimistábban, a legnagyobb romlás márciusban is e területen következett be. Az emberek az elmúlt hónapokban legkedvezőbben saját várható pénzügyi helyzetükről vélekedtek, ráadásul februárban valóságos választások előtti „pénzeső” zúdult rájuk. Így nem csoda, hogy a lakosság márciusban az előző havinál kissé jobbnak érezte anyagi helyzetét. Ugyanakkor a válaszadók várható pénzügyi helyzetüket csaknem ugyanolyan mértékben gondolták romlónak, mint az ország gazdasági helyzetét. A munkanélküliségtől való félelem több hónapos javulás után már februárban erősödni kezdett, ez márciusban kisebb mértékben, de folytatódott. Az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességükről alkotott véleménye februárban addig nem látott módon optimista volt, ehhez képest most gyengülés következett be. A fogyasztók a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi és még inkább a következő egy évre vonatkozó vásárlási lehetőségét egyaránt markánsan romlónak érzékelték. Végül, de nem utolsó sorban, márciusban nagyon jelentősen erősödött a lakosság inflációs várakozása.
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Keresetek – mennyi az annyi?
Az utóbbi hónapok egyik leggyakoribb kérdése, hogy a rendkívül magas…
Tovább olvasom >Magasak a lakosság árvárakozásai: alig változnak az inflációs illúziók
2022–23-ban az árak növekedése állt a közbeszéd középpontjában, ám ez…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Kicsi a bors, de erős: a magyar KKV-k helyzete
Az elmúlt két hónapban a kormány az új gazdasági akcióterv…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >