Márciusban hatalmasat esett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
Három hónapos javulás után nagyon jelentősen, egy évvel ezelőtti értékére zuhant 2022 márciusában a GKI fogyasztói bizalmi indexe. A februárhoz képest bekövetkezett 11 pontos, -17-ről -28 pontra való esés nyilvánvalóan az orosz-ukrán háború következménye. A felmérésre március legelején került sor.
GKI fogyasztói bizalmi Index, 2006-2012
A lakosság hónapok óta a magyar gazdaság helyzetét ítéli meg a legpesszimistábban, a legnagyobb romlás márciusban is e területen következett be. Az emberek az elmúlt hónapokban legkedvezőbben saját várható pénzügyi helyzetükről vélekedtek, ráadásul februárban valóságos választások előtti „pénzeső” zúdult rájuk. Így nem csoda, hogy a lakosság márciusban az előző havinál kissé jobbnak érezte anyagi helyzetét. Ugyanakkor a válaszadók várható pénzügyi helyzetüket csaknem ugyanolyan mértékben gondolták romlónak, mint az ország gazdasági helyzetét. A munkanélküliségtől való félelem több hónapos javulás után már februárban erősödni kezdett, ez márciusban kisebb mértékben, de folytatódott. Az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességükről alkotott véleménye februárban addig nem látott módon optimista volt, ehhez képest most gyengülés következett be. A fogyasztók a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi és még inkább a következő egy évre vonatkozó vásárlási lehetőségét egyaránt markánsan romlónak érzékelték. Végül, de nem utolsó sorban, márciusban nagyon jelentősen erősödött a lakosság inflációs várakozása.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban csökkent a GKI konjunktúraindexe, tovább esett a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. (az EU támogatásával végzett) felmérése szerint májusban a…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >