Márciusban hatalmasat esett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
Három hónapos javulás után nagyon jelentősen, egy évvel ezelőtti értékére zuhant 2022 márciusában a GKI fogyasztói bizalmi indexe. A februárhoz képest bekövetkezett 11 pontos, -17-ről -28 pontra való esés nyilvánvalóan az orosz-ukrán háború következménye. A felmérésre március legelején került sor.
GKI fogyasztói bizalmi Index, 2006-2012
A lakosság hónapok óta a magyar gazdaság helyzetét ítéli meg a legpesszimistábban, a legnagyobb romlás márciusban is e területen következett be. Az emberek az elmúlt hónapokban legkedvezőbben saját várható pénzügyi helyzetükről vélekedtek, ráadásul februárban valóságos választások előtti „pénzeső” zúdult rájuk. Így nem csoda, hogy a lakosság márciusban az előző havinál kissé jobbnak érezte anyagi helyzetét. Ugyanakkor a válaszadók várható pénzügyi helyzetüket csaknem ugyanolyan mértékben gondolták romlónak, mint az ország gazdasági helyzetét. A munkanélküliségtől való félelem több hónapos javulás után már februárban erősödni kezdett, ez márciusban kisebb mértékben, de folytatódott. Az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességükről alkotott véleménye februárban addig nem látott módon optimista volt, ehhez képest most gyengülés következett be. A fogyasztók a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi és még inkább a következő egy évre vonatkozó vásárlási lehetőségét egyaránt markánsan romlónak érzékelték. Végül, de nem utolsó sorban, márciusban nagyon jelentősen erősödött a lakosság inflációs várakozása.
Kapcsolódó cikkeink
Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >Digitális vállalatok Magyarországon
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >