Márciusban 8,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban éves szinten 8,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban; februárban még 7 százalékot ért el a növekedés – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
A nagymértékű márciusi visszaesés a koronavírus járvány miatti kormányzati korlátozó intézkedések következménye. A naptári hatásoktól megtisztított márciusi forgalomcsökkenés 9,3 százalék volt.
Növekedést csak az élelmiszerboltok, gyógyszertárak és egészségügyi kellékeket árusító üzletek, valamint az internetes e-shopok mutattak ki.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet: tekintettel a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos rendkívüli intézkedésekre nem zárható ki, hogy a márciusi kiskereskedelmi forgalom adatai később még jelentősen módosulhatnak. A járvány miatt az üzletek nagy része márciusban zárva tartott.
„A legnagyobb visszaesést – mintegy 65 százalékkal – a ruházati cikkek és a lábbelik terén mutatták ki. A sport és szabadidős cikkek forgalma majdnem 50 százalékkal csökkent” – jelentette ki Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtóértekezleten. A számítógépes üzletek forgalma 30 százalékkal, a háztartási cikkeké 22 százalékkal esett vissza éves összehasonlításban.
A másik oldalon az internetes üzletek forgalma mintegy 20 százalékkal, a gyógyszertáraké és az egészségügyi kellékeké pedig 9 százalékkal emelkedett. Az élelmiszerboltok forgalma 10 százalékkal nőtt.
A járművek eladása márciusban éves szinten 29,5 százalékkal esett vissza. Az autószervizek forgalma 26 százalékkal csökkent.
Cseh piaci elemzők szerint az üzletek működését korlátozó kormányzati intézkedések hatása áprilisban mutatkozik majd meg teljes erővel. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MBH gyorselemzés: Csökkent a kiskereskedelem lendülete májusban
A húsvéti költések után lassult a kiskereskedelmi forgalom bővülése májusban:…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >NGM: a kormány mindent megtesz a kiskereskedelmi forgalom további növelése érdekében
A kormány töretlenül azon dolgozik, hogy a családok több pénzből…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >