Márciusban 4,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelem Csehországban
Márciusban éves szinten 4,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, lassabban a februári 5,1 százaléknál – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
A naptárhatásoktól megtisztított márciusi éves növekedés 5,9 százalékos volt. A statisztikusok szerint a kiskereskedelmi forgalom alakulását nagymértékben befolyásolta, hogy tavaly a húsvét márciusban, az idén pedig áprilisban volt.
Havi összehasonlításban 0,6 százalékkal emelkedett márciusban a naptárhatástól megtisztított kiskereskedelem.
Tavaly márciushoz viszonyítva 10,5 százalékkal emelkedett a műszaki cikkek forgalma, az üzemanyagoké 6,6 százalékkal nőtt, míg élelmiszerekre 3,3 százalékkal kevesebbet költöttek a csehek, mint egy éve. A márciusi melegebb időjárás miatt 18,5 százalékkal megugrottak a sportolásra, üdülésre szánt kiadások és hasonló okok miatt 14,8 százalékkal emelkedett a ruházat és a lábbelik eladása.
A leggyorsabban a korábbi hónapokhoz hasonlóan az internetes áruházak és a csomagküldő szolgálatok forgalma emelkedett, 22,1 százalékkal.
Az áruvásárlás fokozatos áthelyeződése a klasszikus üzletekből az e-shopokba évek óta tartó folyamat, és számolni kell vele a jövőben is – mutatott rá Miroslav Novák, gazdasági elemző. (Kokes János,MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >A hazai kiskereskedelem egyik fő motorja a gyógyszerkereskedelem
A gyógyszeripar nagyon fontos iparág a magyar gazdaságban – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >