Márciusban 4,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelem Csehországban
Márciusban éves szinten 4,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, lassabban a februári 5,1 százaléknál – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
A naptárhatásoktól megtisztított márciusi éves növekedés 5,9 százalékos volt. A statisztikusok szerint a kiskereskedelmi forgalom alakulását nagymértékben befolyásolta, hogy tavaly a húsvét márciusban, az idén pedig áprilisban volt.
Havi összehasonlításban 0,6 százalékkal emelkedett márciusban a naptárhatástól megtisztított kiskereskedelem.
Tavaly márciushoz viszonyítva 10,5 százalékkal emelkedett a műszaki cikkek forgalma, az üzemanyagoké 6,6 százalékkal nőtt, míg élelmiszerekre 3,3 százalékkal kevesebbet költöttek a csehek, mint egy éve. A márciusi melegebb időjárás miatt 18,5 százalékkal megugrottak a sportolásra, üdülésre szánt kiadások és hasonló okok miatt 14,8 százalékkal emelkedett a ruházat és a lábbelik eladása.
A leggyorsabban a korábbi hónapokhoz hasonlóan az internetes áruházak és a csomagküldő szolgálatok forgalma emelkedett, 22,1 százalékkal.
Az áruvásárlás fokozatos áthelyeződése a klasszikus üzletekből az e-shopokba évek óta tartó folyamat, és számolni kell vele a jövőben is – mutatott rá Miroslav Novák, gazdasági elemző. (Kokes János,MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Enyhébb kannabiszszabályok jönnek Csehországban
2026. január 1-jén lép hatályba a cseh büntető törvénykönyv legújabb…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Nem tetszik a cseh gazdáknak az ukrán mezőgazdasági termékek nagyobb arányú behozatala az Európai Unióba
Veszélyezteti a cseh cukorgyártást a kiválasztott ukrán termékek tervezett nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >