Már tíz ország korlátozza a magyar baromfi-exportot
Az elmúlt napokban tovább emelkedett azon országok sora, melyek korlátozták a magyar baromfi importját a magas patogenitású madárinfluenza miatt – írja a 24.hu nyomán az mfor.hu.
A Nébih január 12-én magas patogenitású madárinfluenza jelenlétét mutatta ki először egy Komárom-Esztergom megyei nagy létszámú pulykát tartó gazdaságban, majd a vírust egy Hajdú-Bihar megyei kacsatartó gazdaságban is kimutatták. 4 ázsiai ország már az első vírusészlelések után azonnal importkorlátozással reagált a fejleményekre, azóta pedig újabbak csatlakoztak ebbe a sorba.
A 24.hu cikke szerint immár 10-re emelkedett azok száma, akik valamilyen mértékű korlátozást vezettek be a magyar baromfira:
Tajvan
Szingapúr
Kuvait
Kína
Japán
Izrael
Hongkong
Fülöp-szigetek
Egyesült Arab Emírségek
Dél-Korea.
A korlátozás azonban nem mindenhol teljes, vannak országok, melyek csak bizonyos termékcsoportokat zártak ki, Kínában viszont semmilyen Magyarországról származó baromfiterméket nem fogadnak.
A fejlemények egybecsengenek azzal, amit az mfor.hu megkeresésére Csorba Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-vezérigazgatója korábban nyilatkozott. Véleménye szerint a hazánkban megjelent madárinfluenzának egyértelműen negatív exportpiaci hatásai vélhetőleg erősebbek lesznek a bevezetett korlátozások nyomán. Rövid távon a hazai piacon ugyanakkor nem kell attól tartani, hogy a vírus megjelenése hatással lenne a kacsa- és a pulykahús fogyasztói árára. Az ácsi és a létavértesi eset óta egyébként nem azonosítottak madárinfluenzával fertőzött baromfiállományt. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Még szigorúbb szabályok vonatkoznak az ukrán méz, tojás és baromfi importjára
Az Európai Parlament szigorította az Ukrajnából érkező agrártermékek importját, kiterjesztve…
Tovább olvasom >Harmadával olcsóbb lehet a húsvéti tojás tavalyhoz képest
Húsvétra 60 forint körül alakulhat a tojás fogyasztói átlagára, vagyis…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt hazánk agrár-külkereskedelme tavaly
Tavaly az agrárexport értéke elérte a 13,4 milliárd eurót, ezzel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >