Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást jelent, különösen az élelmiszerpiacon. A magas infláció ellenére, amely az elmúlt hónapokban ugyan csökkent, a vásárlóerő romlása továbbra is érzékelhető. Az áremelkedés hatására sokan kénytelenek visszafogni kiadásaikat és kevesebb élelmiszert vásárolnak, mint korábban.
Az élelmiszerárak emelkedése és a vásárlóerő csökkenése
Bár hivatalosan az élelmiszerárak az elmúlt 12 hónapban csupán 1%-kal nőttek, az elmúlt öt év során a növekedés mértéke elérte a 24%-ot. Ez jelentős terhet ró a fogyasztókra, különösen azokra, akiknek jövedelme nem tartott lépést az árak emelkedésével. Ennek eredményeként az amerikaiak egyre kevesebbet és óvatosabban vásárolnak.
Kiskereskedők válasza: Akciók és kedvezmények
Az érzékelhető vásárlási tendenciákra reagálva a gyártók és a kiskereskedők egyre vonzóbb akciókat és árkedvezményeket kínálnak. Nagy láncok, mint a Walmart, Target, és az Aldi, jelentős árcsökkentésekkel próbálják vonzani a vásárlókat. A Pew Research Center felmérése szerint az amerikai felnőttek 62%-a tekinti az inflációt „nagyon nagy problémának” az országban, ami aláhúzza a gazdasági helyzet súlyosságát.
A zsugorfláció jelensége
A fogyasztói elégedetlenség egy másik oka a zsugorfláció, ahol a termékek mennyisége csökken, miközben az áruk szinten maradnak vagy növekednek. Példaként említhető a Snickers csokoládé, melynek mérete csökkent, ám az ára nem változott. Jean-Pierre Dubé, a University of Chicago marketing professzora szerint a fogyasztók egyre inkább frusztráltak a megtévesztő árképzés miatt.
A jövő kilátásai
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi stratégiák változása jelzi, hogy az amerikai gazdaságban mélyreható változások zajlanak. A kiskereskedők és gyártók alkalmazkodnak a fogyasztói igényekhez, miközben próbálják minimalizálni a bevételkiesést és fenntartani a piaci részesedésüket. Az infláció továbbra is központi téma marad, amely hatással van minden amerikai életére.
4
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme szeptemberben
Szeptemberben az előzetesen becsültnél nagyobb mértékben lassult az éves infláció…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az élelmiszerinfláció szeptemberben
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben jelentősen lassult az infláció augusztusban
Jelentősen lassult az infláció a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyben, személyesen tájékozódhatnak a gazdálkodók
Ismeretterjesztő, országjáró körutat szervez október-novemberben az új agrártámogatási ciklus kapcsán…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >Hamarosan megérkezik Európába a Lidl Scan&Go
Hamarosan bevezetheti a Lidl a Scan&Go funkciót Európában, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >