Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást jelent, különösen az élelmiszerpiacon. A magas infláció ellenére, amely az elmúlt hónapokban ugyan csökkent, a vásárlóerő romlása továbbra is érzékelhető. Az áremelkedés hatására sokan kénytelenek visszafogni kiadásaikat és kevesebb élelmiszert vásárolnak, mint korábban.
Az élelmiszerárak emelkedése és a vásárlóerő csökkenése
Bár hivatalosan az élelmiszerárak az elmúlt 12 hónapban csupán 1%-kal nőttek, az elmúlt öt év során a növekedés mértéke elérte a 24%-ot. Ez jelentős terhet ró a fogyasztókra, különösen azokra, akiknek jövedelme nem tartott lépést az árak emelkedésével. Ennek eredményeként az amerikaiak egyre kevesebbet és óvatosabban vásárolnak.
Kiskereskedők válasza: Akciók és kedvezmények
Az érzékelhető vásárlási tendenciákra reagálva a gyártók és a kiskereskedők egyre vonzóbb akciókat és árkedvezményeket kínálnak. Nagy láncok, mint a Walmart, Target, és az Aldi, jelentős árcsökkentésekkel próbálják vonzani a vásárlókat. A Pew Research Center felmérése szerint az amerikai felnőttek 62%-a tekinti az inflációt „nagyon nagy problémának” az országban, ami aláhúzza a gazdasági helyzet súlyosságát.
A zsugorfláció jelensége
A fogyasztói elégedetlenség egy másik oka a zsugorfláció, ahol a termékek mennyisége csökken, miközben az áruk szinten maradnak vagy növekednek. Példaként említhető a Snickers csokoládé, melynek mérete csökkent, ám az ára nem változott. Jean-Pierre Dubé, a University of Chicago marketing professzora szerint a fogyasztók egyre inkább frusztráltak a megtévesztő árképzés miatt.
A jövő kilátásai
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi stratégiák változása jelzi, hogy az amerikai gazdaságban mélyreható változások zajlanak. A kiskereskedők és gyártók alkalmazkodnak a fogyasztói igényekhez, miközben próbálják minimalizálni a bevételkiesést és fenntartani a piaci részesedésüket. Az infláció továbbra is központi téma marad, amely hatással van minden amerikai életére.
4
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >