Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást jelent, különösen az élelmiszerpiacon. A magas infláció ellenére, amely az elmúlt hónapokban ugyan csökkent, a vásárlóerő romlása továbbra is érzékelhető. Az áremelkedés hatására sokan kénytelenek visszafogni kiadásaikat és kevesebb élelmiszert vásárolnak, mint korábban.
Az élelmiszerárak emelkedése és a vásárlóerő csökkenése
Bár hivatalosan az élelmiszerárak az elmúlt 12 hónapban csupán 1%-kal nőttek, az elmúlt öt év során a növekedés mértéke elérte a 24%-ot. Ez jelentős terhet ró a fogyasztókra, különösen azokra, akiknek jövedelme nem tartott lépést az árak emelkedésével. Ennek eredményeként az amerikaiak egyre kevesebbet és óvatosabban vásárolnak.
Kiskereskedők válasza: Akciók és kedvezmények
Az érzékelhető vásárlási tendenciákra reagálva a gyártók és a kiskereskedők egyre vonzóbb akciókat és árkedvezményeket kínálnak. Nagy láncok, mint a Walmart, Target, és az Aldi, jelentős árcsökkentésekkel próbálják vonzani a vásárlókat. A Pew Research Center felmérése szerint az amerikai felnőttek 62%-a tekinti az inflációt „nagyon nagy problémának” az országban, ami aláhúzza a gazdasági helyzet súlyosságát.
A zsugorfláció jelensége
A fogyasztói elégedetlenség egy másik oka a zsugorfláció, ahol a termékek mennyisége csökken, miközben az áruk szinten maradnak vagy növekednek. Példaként említhető a Snickers csokoládé, melynek mérete csökkent, ám az ára nem változott. Jean-Pierre Dubé, a University of Chicago marketing professzora szerint a fogyasztók egyre inkább frusztráltak a megtévesztő árképzés miatt.
A jövő kilátásai
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi stratégiák változása jelzi, hogy az amerikai gazdaságban mélyreható változások zajlanak. A kiskereskedők és gyártók alkalmazkodnak a fogyasztói igényekhez, miközben próbálják minimalizálni a bevételkiesést és fenntartani a piaci részesedésüket. Az infláció továbbra is központi téma marad, amely hatással van minden amerikai életére.
4
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >