Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást jelent, különösen az élelmiszerpiacon. A magas infláció ellenére, amely az elmúlt hónapokban ugyan csökkent, a vásárlóerő romlása továbbra is érzékelhető. Az áremelkedés hatására sokan kénytelenek visszafogni kiadásaikat és kevesebb élelmiszert vásárolnak, mint korábban.
Az élelmiszerárak emelkedése és a vásárlóerő csökkenése
Bár hivatalosan az élelmiszerárak az elmúlt 12 hónapban csupán 1%-kal nőttek, az elmúlt öt év során a növekedés mértéke elérte a 24%-ot. Ez jelentős terhet ró a fogyasztókra, különösen azokra, akiknek jövedelme nem tartott lépést az árak emelkedésével. Ennek eredményeként az amerikaiak egyre kevesebbet és óvatosabban vásárolnak.
Kiskereskedők válasza: Akciók és kedvezmények
Az érzékelhető vásárlási tendenciákra reagálva a gyártók és a kiskereskedők egyre vonzóbb akciókat és árkedvezményeket kínálnak. Nagy láncok, mint a Walmart, Target, és az Aldi, jelentős árcsökkentésekkel próbálják vonzani a vásárlókat. A Pew Research Center felmérése szerint az amerikai felnőttek 62%-a tekinti az inflációt „nagyon nagy problémának” az országban, ami aláhúzza a gazdasági helyzet súlyosságát.
A zsugorfláció jelensége
A fogyasztói elégedetlenség egy másik oka a zsugorfláció, ahol a termékek mennyisége csökken, miközben az áruk szinten maradnak vagy növekednek. Példaként említhető a Snickers csokoládé, melynek mérete csökkent, ám az ára nem változott. Jean-Pierre Dubé, a University of Chicago marketing professzora szerint a fogyasztók egyre inkább frusztráltak a megtévesztő árképzés miatt.
A jövő kilátásai
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi stratégiák változása jelzi, hogy az amerikai gazdaságban mélyreható változások zajlanak. A kiskereskedők és gyártók alkalmazkodnak a fogyasztói igényekhez, miközben próbálják minimalizálni a bevételkiesést és fenntartani a piaci részesedésüket. Az infláció továbbra is központi téma marad, amely hatással van minden amerikai életére.
4
Kapcsolódó cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Elemző az M1-en: ez az árképzés pofátlan a multik részéről
Az élelmiszerkereskedő cégek számára hatalmas extraprofitot jelentő élelmiszer-árképzést ésszerű keretek…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert az árrés-korlátozás komoly ellenőrzését ígéri
Megvédjük a családokat és a nyugdíjasokat, meg fogjuk akadályozni az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >