Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást jelent, különösen az élelmiszerpiacon. A magas infláció ellenére, amely az elmúlt hónapokban ugyan csökkent, a vásárlóerő romlása továbbra is érzékelhető. Az áremelkedés hatására sokan kénytelenek visszafogni kiadásaikat és kevesebb élelmiszert vásárolnak, mint korábban.
Az élelmiszerárak emelkedése és a vásárlóerő csökkenése
Bár hivatalosan az élelmiszerárak az elmúlt 12 hónapban csupán 1%-kal nőttek, az elmúlt öt év során a növekedés mértéke elérte a 24%-ot. Ez jelentős terhet ró a fogyasztókra, különösen azokra, akiknek jövedelme nem tartott lépést az árak emelkedésével. Ennek eredményeként az amerikaiak egyre kevesebbet és óvatosabban vásárolnak.
Kiskereskedők válasza: Akciók és kedvezmények
Az érzékelhető vásárlási tendenciákra reagálva a gyártók és a kiskereskedők egyre vonzóbb akciókat és árkedvezményeket kínálnak. Nagy láncok, mint a Walmart, Target, és az Aldi, jelentős árcsökkentésekkel próbálják vonzani a vásárlókat. A Pew Research Center felmérése szerint az amerikai felnőttek 62%-a tekinti az inflációt „nagyon nagy problémának” az országban, ami aláhúzza a gazdasági helyzet súlyosságát.
A zsugorfláció jelensége
A fogyasztói elégedetlenség egy másik oka a zsugorfláció, ahol a termékek mennyisége csökken, miközben az áruk szinten maradnak vagy növekednek. Példaként említhető a Snickers csokoládé, melynek mérete csökkent, ám az ára nem változott. Jean-Pierre Dubé, a University of Chicago marketing professzora szerint a fogyasztók egyre inkább frusztráltak a megtévesztő árképzés miatt.
A jövő kilátásai
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi stratégiák változása jelzi, hogy az amerikai gazdaságban mélyreható változások zajlanak. A kiskereskedők és gyártók alkalmazkodnak a fogyasztói igényekhez, miközben próbálják minimalizálni a bevételkiesést és fenntartani a piaci részesedésüket. Az infláció továbbra is központi téma marad, amely hatással van minden amerikai életére.
4
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >