Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
Pálinka-turisztikai szakirányú továbbképzést indít a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). Az országban egyedülálló képzés felkészíti a résztvevőket arra, hogy – a borhoz hasonlóan – a magyar nemzeti ital, a pálinka is méltó rangot kapjon a gasztronómiai és turisztikai programok tervezésekor.
Legyen szó ír whiskey-ről, német sörökről vagy kubai rumról, világszerte több helyen építenek turisztikai programokat egy-egy minőségi alkoholos italra. Magyarországon a pálinkaturizmusban is remek lehetőségek rejlenek, de ehhez a megfelelő minőségű pálinka mellett szükséges kialakítani a teljes élményláncra felfűzött vonzó turisztikai kínálatot az ital köré épített rendezvényekkel, megfelelő kiszolgálással és átgondolt kísérőprogramokkal.
Tavaly Magyarországon közel nyolcszáz bérfőzde és kereskedelmi pálinkafőzde működött. A magyar főzdék magas minőségű, kiváló termékeket állítanak elő, emellé azonban még hiányzik az a gasztroturisztikai tapasztalat, tudás és emberi erőforrás, amivel a pálinka, mint nemzeti ital a trendeket követő, az országmárkát erősítő, fenntartható és sikeres turisztikai termékké fejleszthető.
„Folyamatosan figyeljük a munkaerőpiaci réseket, és ezekre reflektálva rugalmasan alakítjuk ki képzési kínálatunkat. A hazai pálinkaágazat régi igénye a megfelelő turisztikai szakembergárda, örülünk, hogy az egyetemen most alkalmunk nyílt megteremteni ehhez az oktatási hátteret – mondta Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora.
A METU képzése egyedülálló: pálinkára, mint turisztikai termékre specializált oktatás nincsen az országban. Az itt végző hallgatók többek közt turisztikai szervezeteknél, pálinkafőzdék marketingszakembereként, borászatoknál, bormarketinggel, borturizmussal foglalkozó szervezeteknél, borrérgiók szervezeteinél, szállodákban, éttermekben, országmárkával és hungarikumokkal foglalkozó szervezeteknél tudnak majd elhelyezkedni.
A szakirányú továbbképzés a turizmus és a vendéglátás alapjai mellett betekintést nyújt az ételek és italok párosításának ismereteibe, a pálinkabírálat alapjaiba. A résztvevők tanulnak a pálinka alapanyagairól, a gyümölcsökről, az előállítás módszereiről, a világ párlatairól, a pálinka történetéről, és megismerkednek a pálinka jogszabályi és intézményrendszerével, kereskedelmével is. Feltérképezik az ország gasztronómiai régióit, és így képesek lesznek a pálinkával kapcsolatos turisztikai termékfejlesztésre.
A képzés támogatója a Pálinka Nemzeti Tanács, illetve turisztikai szolgáltatóként a Budapesti Pálinka Múzeum, de hamarosan további neves szakmai szervezetek is csatlakoznak a már meglévő partnerekhez.
Az ősszel induló, egyéves szakirányú továbbképzés hallgatói a legjobb turisztikai és gasztronómai szakemberektől tanulhatnak. A szak elindítója Nagy Ildikó mestertanár, a protokoll szaktanácsadó-rendezvényszervező szakirányú továbbképzés vezetője. Menedzsere Ocsenás Katalin, az Agárdi Pálinkafőzde korábbi kommunikációs vezetője és marketing-szakembere, aki jelenleg egy kulturális központ igazgatójaként, fesztiválok szervezőjeként dolgozik a Velencei-tó kulturális és gasztroturizmusán.
Kapcsolódó cikkeink
2024 az új rekordéve a hazai turizmusnak
A kiemelkedő 2023. évi eredményt is csaknem 11%-kal megfejelve minden…
Tovább olvasom >Újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban
A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Jelentősen erősödhet idén az idegenforgalom
Tovább erősödött a turizmus 2024. január–novemberben: a belföldi vendégek által…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >