Már nyolcan csatlakoztak az önkéntes élelmiszerjelölési rendszerhez
Az FMCG-szektor nyolc multinacionális nagyvállalata a Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg's, a Mars, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever itthon is részletes tápanyag információkat nyújt termékei címkéin.A rendszerhez csatlakozott cégek készítményeik csomagolásán a mostaninál
teljesebb formában tüntetik fel a jövőben a tápanyag-információkat:
az egy adagra vetített energia (kilokalória) tartalmat vagy hosszabb
változatban az energia, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium mennyiséget,
illetve azt, hogy ezek a tápanyagok egy felnőtt napi tápanyagszükségletének
hány százalékát teszik ki. Ezt az értéket nevezik magyarul INBÉ-nek, azaz
Irányadó Napi Beviteli Értéknek, ami nemzetközi ajánlások szerint napi 2000
kilokalória. .
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >