Már nyolcan csatlakoztak az önkéntes élelmiszerjelölési rendszerhez
Az FMCG-szektor nyolc multinacionális nagyvállalata a Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg's, a Mars, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever itthon is részletes tápanyag információkat nyújt termékei címkéin.A rendszerhez csatlakozott cégek készítményeik csomagolásán a mostaninál
teljesebb formában tüntetik fel a jövőben a tápanyag-információkat:
az egy adagra vetített energia (kilokalória) tartalmat vagy hosszabb
változatban az energia, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium mennyiséget,
illetve azt, hogy ezek a tápanyagok egy felnőtt napi tápanyagszükségletének
hány százalékát teszik ki. Ezt az értéket nevezik magyarul INBÉ-nek, azaz
Irányadó Napi Beviteli Értéknek, ami nemzetközi ajánlások szerint napi 2000
kilokalória. .
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >