Már nyolcan csatlakoztak az önkéntes élelmiszerjelölési rendszerhez
Az FMCG-szektor nyolc multinacionális nagyvállalata a Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg's, a Mars, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever itthon is részletes tápanyag információkat nyújt termékei címkéin.A rendszerhez csatlakozott cégek készítményeik csomagolásán a mostaninál
teljesebb formában tüntetik fel a jövőben a tápanyag-információkat:
az egy adagra vetített energia (kilokalória) tartalmat vagy hosszabb
változatban az energia, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium mennyiséget,
illetve azt, hogy ezek a tápanyagok egy felnőtt napi tápanyagszükségletének
hány százalékát teszik ki. Ezt az értéket nevezik magyarul INBÉ-nek, azaz
Irányadó Napi Beviteli Értéknek, ami nemzetközi ajánlások szerint napi 2000
kilokalória. .
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >