Már nem vonzó a cseh pláza építés
A globális ingatlan tanácsadó DTZ szerint vége a retail arany korszakának Csehországban, a kiskereskedelmi piac Prágában és Csehország más városaiban is telítődött.Lecsengett tehát az az időszak,
amikor bármihez fogtak is a fejlesztők, az meghozta a sikert,
s pontosan ezért Csehország helyett, egyre többen
fedezik fel az Ukrajna, Oroszország és Románia
által nyújtott lehetőségeket, ahol a
fogyasztási javak iránti kereslet nagyon nagy, s ezért
nagy potenciált hordoz magában.
A DTZ cseh retail
ágazati vezetője szerint a terjeszkedés lassulása
megfigyelhető több bérlő esetében is, a vidéki
bevásárló központban problémákkal
küzdenek a kereskedők, mivel a másodlagos városok
esetében az átlag keresetek elmaradnak a Prágában
tapasztalhatótól, így csökkentve a
fizetőképes keresletet.
Elemzők szerint a jövő a
gasztronómiai fejlesztéseké, a Burger King és
a Starbucks most veti meg a lábát Csehországban,
de más kereskedelmi szereplők, például a
Praktiker barkácslánc is hiányzik még az
országból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >Megnyílt Magyarország első PRÍMA élelmiszer OUTLET üzlete
Új fejezetet nyitott a hazai élelmiszer-kereskedelemben a Vörösvár Kft.: 2025.…
Tovább olvasom >