Már jüan alapú bankkártyát is lehet igényelni Magyarországon
Kínai jüanban vezetett betéti kártyát bocsát ki a Bank of China. A kártyákat a Bank of China a China UnionPay-jel együttműködve bocsátja ki és ez lesz az első kínai jüan kártya Közép-Kelet Európában – idézi Tien Kuo-li-t, a Bank of China elnökét az origo.
A chip kártyát kezdetben csak magánszemélyek számára a Bank of China (Hungária) Zrt., fiókjaiban értékesítik majd Magyarországon, később elérhető lesz a bank prágai, bécsi és belgrádi irodáiban is.
A bankkártyákat Magyarországon, miként az egész világon, a UnionPay logoval ellátott ATM-ek és POS terminálok fogadják el, továbbá az együttműködésben részt vevő bankok pultjainál is.
A kártyákat magyar forintban és kínai jüanban (renminbi) fogják vezetni. Minden kártyabirtokos társkártyát igényelhet családtagjai számára.
Nagy Márton, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke kiemelte: a Bank of China és az MNB kapcsolata hosszú és konstruktív, a Bank of China által megtett lépések hozzájárulnak a renminbipiac nemzetközi fejlődéséhez.
Emlékeztetett arra, hogy a jegybanki renminbi programot 2015-ben hirdette meg a Nemzeti Bank. Az eddigi legjelentősebb eredménynek nevezte, hogy a Bank of China 2015-ben Budapesten nyitotta meg kelet- és közép-európai regionális RMB-klíring központját. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a bankkártyás fizetések száma, csökken a készpénzhasználat Magyarországon
Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a bankkártyás fizetést elfogadó kereskedők…
Tovább olvasom >Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák a fiatalok többsége szerint
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >