Már jelentkeznek az Anugára

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

Amikor egyes élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma mennyiségben csökken, felértékelődik az export jelentősége. Ez is magyarázhatja, hogy idén a hazai élelmiszergyártó cégek a szokásosnál korábban érdeklődtek a kiállítási lehetőségek iránt az október 10-e és 14-e között sorra kerülő kölni Anugán. Az idei legnagyobb európai élelmiszer szakvásárra lapzártánkig 43 magyarországi vállalat jelezte, hogy szeretne kiállítani, tájékoztatja lapunkat Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője:
– Az Agrármarketing Centrum idén is támogatja a kiállító vállalatok stand- és installációs költségeit teljes egészében, illetve 50 százalékban. A helyfoglalásokról javában zajlanak az egyeztetések. Már látszik, hogy a legtöbb magyarországi cég ezúttal is a konzervek és a szárazáruk szektorába jelentkezik.
A külföldi eladási lehetőségekkel kapcsolatban a szakember hozzáteszi, hogy a magyar élelmiszerek legnagyobb exportpiacán, Németországban csökken a kereslet, ugyanakkor pedig növekszik az élelmiszer-kiskereskedelem összes eladótere. Ennek következtében a verseny a konkurensek kiszorítására irányul. A cégek fokozottan törekednek az egy négyzetméter eladótérre jutó forgalmuk növelésére. A kiskereskedelem egy négyzetméterre jutó bevétele háztartásonként 4 650 euró/év. Ugyanez a mutató Franciaországban meghaladja a 9400, Nagy-Britanniában a 13 ezer eurót. Figyelemre méltó a svájci 7600 euró/négyzetméter és a holland 7 050 euró/négyzetméter adat is. Ausztriában viszont csak 4500 euró/négyzetméter a mutató.
Nyugat-Európában a boltláncok az utóbbi években erőteljesen igyekeznek növelni eladóterük termelékenységét. Különösen Nagy-Britanniában alakítottak ki módszereket arra, hogy a kategóriákat fejlesszék, és az árucsoportokon belül növeljék a mennyiségi eladást.
B. E.

Kapcsolódó cikkeink