Már az internet a vezető információforrás Magyarországon egy kutatás szerint
Ötből négy hazai internetező olvas naponta a világhálón, miközben az ilyen rendszerességgel tévézők aránya a 30 évesnél fiatalabbak körében már az ötven százalékot sem éri el – derül ki az eNET Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület és a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület szerdán nyilvánosságra hozott kutatásából.
A kilencszáz tagú, a 60 évesnél fiatalabb hazai nethasználókat reprezentáló mintán áprilisban végzett kutatás összegzése szerint a 30 év alatti fiatalok leginkább a filmek, a zene és az ismeretterjesztő tartalmak iránt érdeklődnek, míg a 30 és 40 év közötti korosztályban a filmek állnak az élen, de ezt az egészség, az otthon és a gasztronómia hármasa követi.
Negyven év felett pedig beköszönt az „ínyencek kora”, amikor a gasztronómia és az életmód, valamint az otthon szerepel a leggyakoribb témák között, amelyek sorában visszatér a tudományos, ismeretterjesztő tartalom fogyasztása is – közölték a kutatás összegzésében.
A 18-29 éves internetezők 33 százaléka jelölte meg három kedvenc weblapja közt az Indexet, 27 százalék az Origo oldalát, a HVG weblapja pedig 9 százalékot kapott. A harminc felettiek esetén a sorrend változik: az Origo kerül az első helyre, másodikként az Indexet nevezik meg, míg harmadik helyen a startlap.hu és különböző aloldalai végeznek.
A kutatás szerint míg a 40 éves és idősebb korosztályban csak a netezők valamivel több mint fele használ okostelefont, addig a harmincasoknak mintegy 80, a 30 évesnél fiatalabbaknak pedig 87 százaléka. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >