Már az internet a vezető információforrás Magyarországon egy kutatás szerint
Ötből négy hazai internetező olvas naponta a világhálón, miközben az ilyen rendszerességgel tévézők aránya a 30 évesnél fiatalabbak körében már az ötven százalékot sem éri el – derül ki az eNET Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület és a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület szerdán nyilvánosságra hozott kutatásából.
A kilencszáz tagú, a 60 évesnél fiatalabb hazai nethasználókat reprezentáló mintán áprilisban végzett kutatás összegzése szerint a 30 év alatti fiatalok leginkább a filmek, a zene és az ismeretterjesztő tartalmak iránt érdeklődnek, míg a 30 és 40 év közötti korosztályban a filmek állnak az élen, de ezt az egészség, az otthon és a gasztronómia hármasa követi.
Negyven év felett pedig beköszönt az „ínyencek kora”, amikor a gasztronómia és az életmód, valamint az otthon szerepel a leggyakoribb témák között, amelyek sorában visszatér a tudományos, ismeretterjesztő tartalom fogyasztása is – közölték a kutatás összegzésében.
A 18-29 éves internetezők 33 százaléka jelölte meg három kedvenc weblapja közt az Indexet, 27 százalék az Origo oldalát, a HVG weblapja pedig 9 százalékot kapott. A harminc felettiek esetén a sorrend változik: az Origo kerül az első helyre, másodikként az Indexet nevezik meg, míg harmadik helyen a startlap.hu és különböző aloldalai végeznek.
A kutatás szerint míg a 40 éves és idősebb korosztályban csak a netezők valamivel több mint fele használ okostelefont, addig a harmincasoknak mintegy 80, a 30 évesnél fiatalabbaknak pedig 87 százaléka. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >A magyarok kétharmada szerint változtatni kell az életmódon a klímaváltozás miatt
Egy új, az Európai Beruházási Bank (EBB) által készített felmérés…
Tovább olvasom >Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >