Már az élelmiszert is robotok pakolják a Walmartnál
A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cége bemutatta legújabb robotját, amely képes összeszedni az élelmiszert a raktárakban – írja a Business Insider nyomán az origo.
A robot az Alphabot rendszer része, amely egy majdnem kétezer négyzetméteres salemi raktárban üzemel. A Walmart tervei szerint idén több hasonló rendszert is kiépít majd Oklahomában és Kaliforniában is.
Az automatizált rendszer képes akár tízszer gyorsabban kiválogatni és összecsomagolni a megrendeléseket, mint egy ember. Ezzel számottevően megnövelhetné a vállalat megrendelési kapacitását az online élelmiszerboltok körében.
Az online megrendelések iránti kereslet folyamatosan növekszik. Az olyan rendszerekkel, mint az Alphabot, lehetőségünk van nagyobb területeket lefedni” – nyilatkozta Tom Ward, a Walmart központi ügynökségének alelnöke.
A salemi raktárban mintegy 30 kisebb, kocka alakú robot közlekedik egy óriási polcrendszer folyosóin, és összeszedi, illetve csomagban összeállítja a megrendeléseket a 4.500 termékből. Egyelőre a rendszer csökkentett módban üzemel, de úgy tervezik, hogy további 20 robottal a 2 ezer négyzetméteres raktár egészét lefedik majd.
A robotok mind függőleges, mind vízszintes irányban mozognak, és akár több ezer tartályt is képesek mozgatni és csomagolni – magyarázta John Lert, a Walmart automatizált rendszerét építő Alert Innovation vezérigazgatója. Amikor az ügyfelek megérkeznek a Walmart áruházba, hogy felvegyék megrendeléseiket, a dolgozók az Alphabot polcrendszerhez csatlakoztatott állomások egyikétől visszakeresik a megrendelési számot és a rendszer azonnal ki is adja az összekészített árut.
A salemi raktárban a friss termékeket továbbra is a Walmart munkavállalói állítják össze, ám a gabonafélék és konzervek már a robotok hatáskörébe tartoznak. Ward elmondta, hogy a cég jelenleg olyan fejlesztésen dolgozik, amely idővel képes lesz a frissárut is összekészíteni. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >