Már annyi fertőtlenítőt sem veszünk, mint a koronavírus előtt
A jelek szerint mintha általánosságban feladták, elhagyták volna az emberek a megbetegedések elleni védekezési gyakorlataikat. Ezt tükrözik a megbetegedési számok, de a fertőtlenítő szerek forgalmán is nagyon jól látszik mindez. Sőt, immár ott tartunk, hogy a koronavírust megelőző év eladási számaihoz képest is csökkent a fertőtlenítőszer forgalom – mutatnak rá Magyarország legnagyobb háztartásvegyipari vállalatának, a Florin Zrt.-nek forgalmi adatai.
Az adatok és a visszajelzések is arról tanúskodnak, hogy az emberek a korábbiaknál jóval kevésbé figyelnek a megbetegedések elleni védekezésre, megelőzésre. Ezt egyértelműen jelzik a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) adatai is. A figyelőszolgálatban résztvevő orvosok jelentései alapján végzett becslés szerint ugyanis az állapítható meg, hogy a friss, december 5- 11. közötti adatok alapján az országban 239 500 ember fordult orvoshoz akut légúti fertőzés tüneteivel. Tavaly ugyanekkor ez a szám 125 000 körül mozgott. A körültekintő szemlélet csökkenése egy korábbi adatnál is tetten érhető.
Ez a hozzáállás pedig pontosan tükröződik Magyarország legnagyobb háztartásvegyipari vállalatának, a Florin Zrt.-nek a fertőtlenítővásárlással kapcsolatos adatiban. Immár ugyanis ott tartunk, hogy az eladott termékek száma a 2019. évit – az utolsó koronavírus előtti év – sem éri el. Az idén eladott termékek darabszáma alapján a három évvel korábbi adatokhoz képest mintegy 17% a visszaesés. Persze egyes termékek iránti kereslet természetesen eltérő mértékben változott. Az 50 ml-es BradoLife kézfertőtlenítő gél például értékesítése például mintegy 20%-kal csökkent, az 500 ml-es kiszerelés iránti kereslet viszont csak körülbelül 5%-kal mérséklődött.
„Ma már egyértelműen kevesebb figyelmet fordítunk kezeink és a minket körülvevő felületek fertőtlenítésére, mint a koronavírus első időszakaiban. A hullámok felerősödésének elkerüléséhez ugyanakkor fontos lenne most is a védekezés ezen formája. Sőt, arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a Covid mellett számtalan időszakos és állandó vírus és baktérium tenyészik körülöttünk, melyek ellen fontos, hogy megfelelően védekezzünk. Az eladási számokból egyértelműen kirajzolódik, hogy az emberek már nem fordítanak kellő gondot a megfelelő kéz- és felületfertőtlenítésre. Így mindenképpen az a cél, hogy 2023-ban növeljük a vásárlóink tudatosságát, és tovább fejlesszük termékportfóliónkat, hogy az igényeknek leginkább megfelelő kiszerelések és termékek álljanak rendelkezésre”
– mondta Barta Attila, a Florin Zrt. cégvezetője.
A háziorvosok vállalathoz érkező visszajelzése is azt mutatja, hogy vesztettek elhivatottságukból ezen a téren az emberek. Rendre arról számoltak be, hogy a tavalyinál többen jelentkeznek náluk megbetegedésekkel.
Ők is és a cég szakértői is rendre megjegyzik pedig, hogy fontos lenne erre figyelni, ugyanis a koronavírus sem tűnt el, de számos megbetegedés van jelen és erősödik ezekben a hetekben. A háziorvosok jelzéseiből az körvonalazódik, hogy az influenza most sokkal inkább jellemző a páciensek körében, mint az elmúlt években.
Kapcsolódó cikkeink
Florin: a magyar háztartások meghatározó szereplője
Az FMCG-iparágban a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Florin Zrt. olyan példaértékű…
Tovább olvasom >Az egészség szolgálatában
A funkcionális termékek és étrend-kiegészítők egyes kategóriái más és más…
Tovább olvasom >A Florin lett az Év gyára
A szegedi székhelyű kozmetikai és háztartás-vegyipari termékeket gyártó Florin Zrt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >