Már a polcokon a METRO Év Borai
A METRO évről évre odaítéli egy-egy kiváló fehér-, rozé- és vörösborból álló borválogatásnak a METRO Év Bora címet, melyet kizárólag az áruházlánc tagjaiban lehet megvásárolni. Az idei nemzetközileg választott év bora – az előző évek francia, olasz, argentin, spanyol borai után – egy portugál borválogatás: a Vinhas de Murça fehér-, rozé– és vörösbor. Ezt a szelekciót a METRO nemzetközi csapata a legjobb ár-érték arány alapján választotta. Idén először e gyakorlat mintájára hazánkban „Az Év Magyar Bora” sorozat is került a polcokra: a Triangulum bortrió Szekszárdról.
„A kiválasztási folyamatban többek között figyelembe vettük a borok minőségét, a fogyási adatokat, a népszerűséget, és a nemzetközi minta alapján mi is egy-egy nagyszerű fehérbort, rozét és vörösbort kerestünk. A borvidékek közül a Pannon borrégióhoz tartozó Szekszárdi borvidékre esett a választásunk. Több pincészet mintáját végigkóstolva végül a Mészáros Pál Borházzal kezdtünk együttműködést” – avat be a részletekbe Gerendai Károly, a METRO Magyarország borszakértője. Lássuk, mit érdemes tudni e két kiváló borsorozatról!
Hagyomány és csúcstechnológia találkozása: Vinhas De Murça
A portugál borválogatást adó Quinta de Porrais pincészet szűkebb pátriája a Douro-völgy, a Marão és Montemuro hegyeitől körülölelt történelmi borvidék. A régió borászatának hagyományai egészen a Kr. u. 3–4. évszázadig tekintenek vissza, és az itt honos szőlőfajok tőkéinek kora is tiszteletet parancsoló: átlagéletkoruk negyven év, de akad köztük száz év feletti is! A szívós tőkék azonban nem adják egykönnyen kincsüket: a teraszos domboldalakon sem a műveléshez, sem a szüreteléshez nem használnak gépeket, a meredek lejtőkön, sziklás talajon csak gyalog lehet közlekedni. A szőlőt ezért kézzel kis ládákba szüretelik, így a gyümölcs maximum 20 kg-os adagokban, sértetlenül jut el a pincészetig. Itt gondosan átválogatják a szőlőt, mielőtt a legfejlettebb technológiával felszerelt borászatban megkezdenék a feldolgozását. A Vinhas de Murça borok a Douro-völgyben honos egyedülálló szőlőfajok emlékezetes ízélményt nyújtó házasításai.
Ahogy a Douro-völgyben, úgy a Szekszárdi dombvidéken is az egyedi mikroklíma, a történelmi szőlőfajták és a hagyományos borkészítés együttállása a kulcsa a felejthetetlen boroknak.
Összecsengő hármasság: Triangulum
Az év magyar borát készítő Mészáros Pál Borház És Pince egy 120 éves, tucatnyi hazai és nemzetközi díjjal rendelkező családi pincészet a szekszárdi borvidéken. A honfoglalás előttről előkerült írásos és tárgyi emlékek tanúsága szerint a szőlőművelés és borkészítés itt is nagy múltra tekint vissza. Mészáros Pál 1974-ben hozta létre első nagyobb szőlőterületét Kisbödőn, mára pedig a borászat többek között már saját borfeldolgozóval és étteremmel is büszkélkedhet.
„A triangulum egyrészt hármasság, másrészt egy jól ismert hangszer, melynek átható, tiszta hangját az adja, hogy a megszólaltatásakor egyidejűleg keletkező sokféle hangot mi magunk szintetizáljuk összhangzó egésszé” – magyarázza a borválogatás névadójaként Gerendai Károly. – „Pontosan ezt az élményt nyújtják a jó borok is az ízlelésben.”
A Triangulum fehér tagja egy Irsai Olivér és egy chardonnay szokatlan házasítása, friss hatású, mégis hosszú lecsengésű bor. A rozéban a kékfrankos, pinot noir és syrah fajták kedvező jegyei egyesülnek, a vörösbor pedig malbec és cabernet franc frigy eredménye, amely fajták magukért beszélnek. (x)
Nemzetközi elismerések
Hogy milyen jó érzékkel adta Az Év Bora címet a METRO a csak általa forgalmazott nedűknek, mutatja, hogy a portugál vörösbor a nemzetközi borszakértőket is lenyűgözte. A Vinhas De Murça vörösbor a 2022-es METRO Év Bora cím elnyerését követően rögtön aranyérmet szerzett a világ egyik legjelentősebb borversenyén, a Mundus Vini megmérettetésen, illetve szintén arany minősítéssel jutalmazták a világ legnagyobb és Németország legfontosabb nemzetközi borversenyén, a Berliner Wine Trophyn. //
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >