Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a mesterséges intelligencia (AI) Magyarországon is – derül ki az EY kutatásából, amelyben 50 compliance- és biztonsági vezető megkérdezésére került sor. A felmérésben nyilatkozók fele úgy látja, hogy a technológia elsősorban az akciók előkészítésében segíti az elkövetőket. A válaszadók a legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42%), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21%) látják.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A vállalatvezetők többsége úgy véli, hogy a cégek csak akkor tudnak az AI-alapú visszaélések ellen védekezni, ha maguk is alkalmazzák ezt a technológiát. Mivel az AI nagy mennyiségű adat gyors elemzésére képes, a korábban nem ismert fenyegetések azonosítása is hatékonyabbá válik.
A kutatás rámutatott, hogy a vállalatok egyharmada nem tartja kellően hatékonynak már kiépített biztonsági mechanizmusait, és a vezetőség is gyakran csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének.
Az EY szerint a stratégiai szintű megközelítés elengedhetetlen, és a megfelelő szabályozás, technológia és vállalati kultúra összehangolása nélkül a cégek komoly kockázatnak vannak kitéve. //
Kapcsolódó cikkeink
EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >