Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a mesterséges intelligencia (AI) Magyarországon is – derül ki az EY kutatásából, amelyben 50 compliance- és biztonsági vezető megkérdezésére került sor. A felmérésben nyilatkozók fele úgy látja, hogy a technológia elsősorban az akciók előkészítésében segíti az elkövetőket. A válaszadók a legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42%), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21%) látják.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A vállalatvezetők többsége úgy véli, hogy a cégek csak akkor tudnak az AI-alapú visszaélések ellen védekezni, ha maguk is alkalmazzák ezt a technológiát. Mivel az AI nagy mennyiségű adat gyors elemzésére képes, a korábban nem ismert fenyegetések azonosítása is hatékonyabbá válik.
A kutatás rámutatott, hogy a vállalatok egyharmada nem tartja kellően hatékonynak már kiépített biztonsági mechanizmusait, és a vezetőség is gyakran csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének.
Az EY szerint a stratégiai szintű megközelítés elengedhetetlen, és a megfelelő szabályozás, technológia és vállalati kultúra összehangolása nélkül a cégek komoly kockázatnak vannak kitéve. //
Kapcsolódó cikkeink
Képzési program májustól
A MCI sikeresen pályázott a GINOP_PLUSZ-3.2.3 felhívásra, így a következő három évben…
Tovább olvasom >PwC: az AI térnyerése nem csökkenti, hanem növeli a munkahelyek számát
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése a félelmekkel ellentétben nem csökkenti,…
Tovább olvasom >A jövő kulcsa: mesterséges intelligencia és digitális innováció a vagyonkezelésben
Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar wealth management szektor tudástára: megjelent…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >Egyre erősebb ellenszélben a magyar gazdaság
Hiába az élénkülő fogyasztás, a kedvezőtlen külső környezet miatt a…
Tovább olvasom >