Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a mesterséges intelligencia (AI) Magyarországon is – derül ki az EY kutatásából, amelyben 50 compliance- és biztonsági vezető megkérdezésére került sor. A felmérésben nyilatkozók fele úgy látja, hogy a technológia elsősorban az akciók előkészítésében segíti az elkövetőket. A válaszadók a legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42%), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21%) látják.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A vállalatvezetők többsége úgy véli, hogy a cégek csak akkor tudnak az AI-alapú visszaélések ellen védekezni, ha maguk is alkalmazzák ezt a technológiát. Mivel az AI nagy mennyiségű adat gyors elemzésére képes, a korábban nem ismert fenyegetések azonosítása is hatékonyabbá válik.
A kutatás rámutatott, hogy a vállalatok egyharmada nem tartja kellően hatékonynak már kiépített biztonsági mechanizmusait, és a vezetőség is gyakran csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének.
Az EY szerint a stratégiai szintű megközelítés elengedhetetlen, és a megfelelő szabályozás, technológia és vállalati kultúra összehangolása nélkül a cégek komoly kockázatnak vannak kitéve. //
Kapcsolódó cikkeink
A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás
A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >Több mint 44 ezren próbálkoztak a vegánsággal idén januárban
Hatalmas sikernek tartja az idei Veganuárt szervezője, a Prove. Az idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is alacsony Magyarországon az egyszer használatos műanyagok újrahasznosításának aránya
A környezetbe kerülő műanyagok épp az előnyös használati tulajdonságaik miatt…
Tovább olvasom >MBH Bank: 1,1 százalékos növekedés várható az idei évben
A vámháború fennálló kockázatai jelentősen korlátozzák a hazai növekedési kilátásokat,…
Tovább olvasom >5-10 ezer forint közötti az átlagos gyereknapi ajándék
Egy friss kutatás szerint a magyar szülők többsége gyereknapon már…
Tovább olvasom >