Már a külföldiek pénztárcája se bírja a magyar élelmiszerdrágulást
Magyarország első Michelin-csillagos éttermének, a Costesnek a séfje, Koppány Levente szerint az energiaszámlán valamelyest tudnak spórolni, az alapanyagokon viszont nem, és nem is akarnak. A drágulást azonban a külföldiek is megérzik.
Annyit nem tudunk emelni az árakon, mint amennyivel drágultak az alapanyagok, hiszen akkor nem jönnének el a vendégek – jelentette ki a Világgazdaság érdeklődésére Koppány Levente, a Costes séfje. Megerősítette, bár folyamatosan nő az élelmiszerekre fordított kiadás, emiatt nem nyúlnak bele a menüsorba, mert egy fine dining-étteremben a szezonális, prémium minőségű alapanyagokra feltétlen szükség van. Arra viszont sokkal jobban odafigyelnek, hogy miből mennyit rendelnek, és azokat hogyan használják fel, igyekeznek a legkevesebb veszteséggel dolgozni.
Koppány Levente rámutatott, ilyen infláció mellett különösképp előnyös, hogy degusztációs menüsort kínálnak, nem á la carte étlapot. Azon kívül, hogy a foglalások alapján látszik, hányan látogatnak el az étterembe az este során, azt is pontosan tudják, hogy mit esznek majd, tehát gazdasági értelemben ez egy jól kalkulálható rendszer, ráadásul nem is kell levenniük egy ételt azért, mert csak veszteséggel lehetne kínálni.
„Szabadabb a kezünk, hiszen mi nem ételekben gondolkozunk, hanem menüsorban. Lehet, hogy a hat fogást, plusz a meglepetéseket tartalmazó listán van olyan tányér, ami a beszerzési árakat részleteiben elemezve túl drágán jön ki, ám egy másik, kedvezőbb árú fogással ellensúlyozni tudjuk. Az összkép a fontos”
– mondta Koppány Levente.
Kapcsolódó cikkeink
Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás a Néprajzi Múzeumban
Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás kedden…
Tovább olvasom >A World Culinary Awards idén is díjazta a legjobb éttermeket
A gasztronómiai világ legjobbjait ünneplő World Culinary Awards idén is…
Tovább olvasom >Mit neveznek fine diningnak? – A nap videója
Az igen divatos sharing koncepcióba ugyan nem illik, de az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >