ManpowerGroup: a munkáltatók 30 százaléka keres új munkaerőt
A következő negyedévben a magyarországi munkáltatók 30 százaléka jelezte, hogy a munkaerő-állományának növelésére törekszik, miközben csökkentést 17 százalékuk tervez – derül ki a ManpowerGroup kedden közzétett munkaerőpiaci előrejelzéséből.
Optimizmusra ad okot, hogy stabilizálódott a munkaerő-bővítési szándék. Azonban rendkívül nagy terhet ró a vállalatokra a megfelelő képzettséggel rendelkező munkavállalók hiánya. A tehetséghiány a cégek háromnegyedét érinti, ami rendkívül magas – idézte a cég közleménye Fehér Tamást, a munkaerő közvetítő és kölcsönző ManpowerGroup Magyarország ügyvezető igazgatóját.
Harminc százalékos nettó foglalkoztatási mutatóval továbbra is az IT, technológia, távközlés, kommunikáció és média szektor a legversenyképesebb ágazat, ahol a cégek 42 százaléka tervez létszámbővítést. Az elmúlt 3 év legmagasabb nettó foglalkoztatási értékét regisztrálták a gyártás szektorban (21 százalék), 36 százalékuk prognosztizált bővülést a következő negyedévben.
A termelés szektor a tavalyi harmadik negyedév óta a legnagyobb, 23 százalékpontos növekedést mutatja. További növekedés várható a bank, hitelintézet, biztosítás és ingatlanszektor területén (36 százalék) és az építőiparban (33 százalék).
Negatív rekordot is hozott azonban a kutatás. 2013 negyedik negyedéve óta mínusz 8-as mutatóval a legalacsonyabb értéket mértek az oktatás, egészségügy, szociális munka és kormányzat területén – derül ki a ManpowerGroup felméréséből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: reálisnak tűnik a következő években az 1000 eurós minimálbér elérése
A következő években a minimálbér elérheti a 400 ezer forintot,…
Tovább olvasom >Innovatív fejlesztések az agrárszakképzésben
Az ágazati képzőközpontokban elindított okostanterem program célja, hogy a duális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >