Májusban újra jön a reklámhét
Hatodszorra rendez reklámhetet 2011. május 2–8. között a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), a szervezet honlapján szereplő tájékoztatás szerint hét városban lesznek a nagyközönségnek szóló programok az előadásoktól a versenyeken és vetítéseken át a koncertekig.
A Magyar Reklámszövetség 2005-ben indította el a kezdeményezést a New York-i AdWeek mintájára. A programok célja, hogy közelebb vigyék a nagyközönséghez a reklám műfaját és mindazokat, akik a szakmában dolgoznak, „reflektálva ezzel az reklámkerülésre, az elutasító és ítélkező, sokszor demagóg közéleti megnyilvánulásokra a reklámmal kapcsolatban”. Budapest mellett Baján, Debrecenben, Győrben, Pécsett, Székesfehérváron és Szegeden lesznek programok.
A szövetség adatai szerint tavaly összesen nettó 171,6 milliárd forintot költöttek reklámra Magyarországon a cégek. Egy évvel korábban a reklámköltés 162 milliárd forint volt, ám a legutóbbi mérés új módszertannal készült – bekerült például az úgynevezett ambient hirdetési forma is –, az új elemek nélkül 2010-ben 161,7 milliárdos lett volna a reklámtorta. Az ambient – körülvevő, környező – reklám nem hagyományos reklámhordozókat, hanem többnyire a környezetben megtalálható tárgyakat felhasználva ér el hatást. Az előző évi adatokkal való összehasonlítást megnehezíti, hogy korábban a barterbevételeket beszámították, a szponzorációt nem, míg a 2010-es felmérésben ez megjelent.
A tévés és sajtóreklámok piaca tavaly szűkült, de így is e két terület részesedett a legnagyobb mértékben, 40, illetve 27,2 százalékkal a magyarországi reklámtortából. A harmadik helyen – közel 16 százalékkal – az egyre növekvő reklámbevételeket produkáló internet állt. Az MRSZ idei várakozásokat felmérő kutatása szerint a válaszadók 83 százaléka számít a tévés reklámköltések további csökkenésére, szemben a tavalyi 67 százalékkal. A nyomtatott sajtó esetében 67, a közterületi piacon 83, a rádióknál pedig 71 százalék vár visszaesést, miközben az internetes piacon száz százalék számít növekedésre – írja az MTI nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >