Májusban 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Májusban éves összehasonlításban 5,8 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában.
A CSÚ szerint a naptári hatásoktól megtisztított adatokról van szó. Havi összehasonlításban a májusi növekedés 7,3 százalék.
A hivatal ugyanakkor a kiskereskedelmi forgalom áprilisi növekedését 7,2 százalékra pontosította. A korábbi adat 7,4 százalék volt.
A statisztikusok szerint a kiskereskedelmi forgalom alakulását nagymértékben befolyásolta, hogy a koronavírus-járvány enyhülésével fokozatosan feloldották az üzletek korlátozásait. A korlátozások az év elejétől voltak érvényben, majd áprilisban és májusban fokozatosan megszüntették azokat.
A legnagyobb mértékben az iparcikkek forgalma, különösen a ruházati cikkek és lábbelik forgalma emelkedett – mondta Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. Emlékeztetett, hogy az élelmiszerboltokat a korlátozások csak kisebb mértékben érintették. Felhívta a figyelmet arra is, hogy gyorsan emelkedik az új személygépkocsik eladása is.
A normális üzletek megnyitása ellenére is a leggyorsabban továbbra is az internetes eladások növekedtek. Májusban az internetes boltok forgalma ismét mintegy 30 százalékkal bővült. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >A hazai kiskereskedelem egyik fő motorja a gyógyszerkereskedelem
A gyógyszeripar nagyon fontos iparág a magyar gazdaságban – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >