Májusban 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Májusban éves összehasonlításban 5,8 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában.
A CSÚ szerint a naptári hatásoktól megtisztított adatokról van szó. Havi összehasonlításban a májusi növekedés 7,3 százalék.
A hivatal ugyanakkor a kiskereskedelmi forgalom áprilisi növekedését 7,2 százalékra pontosította. A korábbi adat 7,4 százalék volt.
A statisztikusok szerint a kiskereskedelmi forgalom alakulását nagymértékben befolyásolta, hogy a koronavírus-járvány enyhülésével fokozatosan feloldották az üzletek korlátozásait. A korlátozások az év elejétől voltak érvényben, majd áprilisban és májusban fokozatosan megszüntették azokat.
A legnagyobb mértékben az iparcikkek forgalma, különösen a ruházati cikkek és lábbelik forgalma emelkedett – mondta Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója. Emlékeztetett, hogy az élelmiszerboltokat a korlátozások csak kisebb mértékben érintették. Felhívta a figyelmet arra is, hogy gyorsan emelkedik az új személygépkocsik eladása is.
A normális üzletek megnyitása ellenére is a leggyorsabban továbbra is az internetes eladások növekedtek. Májusban az internetes boltok forgalma ismét mintegy 30 százalékkal bővült. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >