Májusban 0,2%-kal csökkentek a fogyasztói árak
A fogyasztói árak májusban átlagosan 0,2%-kal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban. Ezen időszak alatt jelentős mértékben csökkent az üzemanyagok ára. A legnagyobb mértékben a fogyasztási főcsoportok között a szeszes italok, dohányáruk drágultak.
Egy év alatt, 2015 májusához viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára összességében nem változott. Ezen belül a cukor ára 19,7, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 8,9, az étolajé 7,9%-kal nőtt, a sertéshús ára 18,5, a tejé 7,7, a sajté 6,9%-kal csökkent. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,2, a szolgáltatások 1,3, a tartós fogyasztási cikkek 0,8, a ruházkodási cikkek 0,3%-kal drágultak. Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 4,3, ezen belül a járműüzemanyagokért 11,9%-kal kevesebbet kellett fizetni. A háztartási energia ára 0,1%-kal csökkent.
Egy hónap alatt, 2016. áprilishoz viszonyítva, a fogyasztói árak átlagosan 0,3%-kal emelkedtek. Az élelmiszerek ára 0,3%-kal nőtt, ami meghatározóan az idényáras élelmiszerek 3,2%-os drágulásának következménye. E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára 0,1%-kal mérséklődött. A sajt ára 2,3, a tejé 1,1, a kenyéré 0,7%-kal csökkent. A fogyasztási főcsoportok közül a legnagyobb mértékben, 1,1%-kal az egyéb cikkek drágultak, ezen belül a járműüzemanyagokért 2,7%-kal kellett többet fizetni. A ruházkodási cikkek ára 0,7, a szeszes italoké, dohányáruké 0,4%-kal nőtt. A szolgáltatások és a háztartási energia ára egyaránt 0,1%-kal mérséklődött. A tartós fogyasztási cikkekért 0,2%-kal kevesebbet kellett fizetni.
Az idei év első 4 hónapjában az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >