Majdnem 30%-kal csökkentek a felvásárlási ügyletek az angol élelmiszer- és italszektorban
Az Egyesült Királyság élelmiszer- és italágazatában 29%-kal csökkentek az egyesülési és felvásárlási ügyletek a nehéz kereskedelmi környezetet követően, amely miatt a kiskereskedők az inflációs költségnyomást mérsékelve emelték az árakat.

Az Oghma Partners vállalatfinanszírozási cég legfrissebb jelentése szerint a felvásárlások értéke is 90%-kal csökkent május és augusztus között
Az Oghma Partners 22 üzletet elemezve ebben az időszakban 270 millió font becsült összértéket regisztrált, szemben a 2021. évi 3,9 milliárd fonttal. Az ügyletek 60%-ának becsült értéke azonban legfeljebb 20 millió font volt, ami megfelel az idén január és április közötti adatoknak. A felvásárlási ügyletek számának ágazati csökkenése ellenére az élelmiszer- és az édességkategória bizonyult a legaktívabbnak, többek között a Premier Foods júliusban 43,8 millió fontért megvásárolta a The Spice Tailor nevű délkelet-ázsiai ételkészlet- és kísérőmárkát.
„Az ügyleti aktivitás csökkenése véleményünk szerint több tényezővel függ össze” – mondta Mark Lynch, az Oghma partnere. „Először is, az üzleti bizonytalanság – a kereskedelmi környezet nehéz, sok élelmiszer- és italgyártó vállalatnak éles áremeléseket kellett végrehajtania, és az elkövetkező hónapokban továbbiak következnek. A nyereségesség nyomás alatt van, és a bizonytalan kilátások elriasztják a vevőket és az eladókat egyaránt. Másodszor, az adósság rendelkezésre állása és költsége – úgy tűnik, hogy a likviditás egyre szűkül, a bankok egyre kevésbé hajlandóak hitelezni, az adósság költsége pedig emelkedik, mivel a kormányok egyszerre próbálják leküzdeni az inflációt és finanszírozni az expanzív költségvetési költségvetést. Harmadszor, a kockázatvállalási hajlandóság változása – a kockázatvállalási hajlandóság csökkenése az állami piacokon a növekvő kötvényhozamok, a csökkenő kötvénypiac és az alacsonyabb adósság rendelkezésre állása révén érzékelhető. A vevők változó kockázati étvágyát az emelkedő küszöbkamatok és az ennek következtében alacsonyabb értékelések jelzik.”
Kapcsolódó cikkeink
A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet
Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >