Majdnem 30%-kal csökkentek a felvásárlási ügyletek az angol élelmiszer- és italszektorban
Az Egyesült Királyság élelmiszer- és italágazatában 29%-kal csökkentek az egyesülési és felvásárlási ügyletek a nehéz kereskedelmi környezetet követően, amely miatt a kiskereskedők az inflációs költségnyomást mérsékelve emelték az árakat.

Az Oghma Partners vállalatfinanszírozási cég legfrissebb jelentése szerint a felvásárlások értéke is 90%-kal csökkent május és augusztus között
Az Oghma Partners 22 üzletet elemezve ebben az időszakban 270 millió font becsült összértéket regisztrált, szemben a 2021. évi 3,9 milliárd fonttal. Az ügyletek 60%-ának becsült értéke azonban legfeljebb 20 millió font volt, ami megfelel az idén január és április közötti adatoknak. A felvásárlási ügyletek számának ágazati csökkenése ellenére az élelmiszer- és az édességkategória bizonyult a legaktívabbnak, többek között a Premier Foods júliusban 43,8 millió fontért megvásárolta a The Spice Tailor nevű délkelet-ázsiai ételkészlet- és kísérőmárkát.
„Az ügyleti aktivitás csökkenése véleményünk szerint több tényezővel függ össze” – mondta Mark Lynch, az Oghma partnere. „Először is, az üzleti bizonytalanság – a kereskedelmi környezet nehéz, sok élelmiszer- és italgyártó vállalatnak éles áremeléseket kellett végrehajtania, és az elkövetkező hónapokban továbbiak következnek. A nyereségesség nyomás alatt van, és a bizonytalan kilátások elriasztják a vevőket és az eladókat egyaránt. Másodszor, az adósság rendelkezésre állása és költsége – úgy tűnik, hogy a likviditás egyre szűkül, a bankok egyre kevésbé hajlandóak hitelezni, az adósság költsége pedig emelkedik, mivel a kormányok egyszerre próbálják leküzdeni az inflációt és finanszírozni az expanzív költségvetési költségvetést. Harmadszor, a kockázatvállalási hajlandóság változása – a kockázatvállalási hajlandóság csökkenése az állami piacokon a növekvő kötvényhozamok, a csökkenő kötvénypiac és az alacsonyabb adósság rendelkezésre állása révén érzékelhető. A vevők változó kockázati étvágyát az emelkedő küszöbkamatok és az ennek következtében alacsonyabb értékelések jelzik.”
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >