Majdnem 30%-kal csökkentek a felvásárlási ügyletek az angol élelmiszer- és italszektorban
Az Egyesült Királyság élelmiszer- és italágazatában 29%-kal csökkentek az egyesülési és felvásárlási ügyletek a nehéz kereskedelmi környezetet követően, amely miatt a kiskereskedők az inflációs költségnyomást mérsékelve emelték az árakat.

Az Oghma Partners vállalatfinanszírozási cég legfrissebb jelentése szerint a felvásárlások értéke is 90%-kal csökkent május és augusztus között
Az Oghma Partners 22 üzletet elemezve ebben az időszakban 270 millió font becsült összértéket regisztrált, szemben a 2021. évi 3,9 milliárd fonttal. Az ügyletek 60%-ának becsült értéke azonban legfeljebb 20 millió font volt, ami megfelel az idén január és április közötti adatoknak. A felvásárlási ügyletek számának ágazati csökkenése ellenére az élelmiszer- és az édességkategória bizonyult a legaktívabbnak, többek között a Premier Foods júliusban 43,8 millió fontért megvásárolta a The Spice Tailor nevű délkelet-ázsiai ételkészlet- és kísérőmárkát.
„Az ügyleti aktivitás csökkenése véleményünk szerint több tényezővel függ össze” – mondta Mark Lynch, az Oghma partnere. „Először is, az üzleti bizonytalanság – a kereskedelmi környezet nehéz, sok élelmiszer- és italgyártó vállalatnak éles áremeléseket kellett végrehajtania, és az elkövetkező hónapokban továbbiak következnek. A nyereségesség nyomás alatt van, és a bizonytalan kilátások elriasztják a vevőket és az eladókat egyaránt. Másodszor, az adósság rendelkezésre állása és költsége – úgy tűnik, hogy a likviditás egyre szűkül, a bankok egyre kevésbé hajlandóak hitelezni, az adósság költsége pedig emelkedik, mivel a kormányok egyszerre próbálják leküzdeni az inflációt és finanszírozni az expanzív költségvetési költségvetést. Harmadszor, a kockázatvállalási hajlandóság változása – a kockázatvállalási hajlandóság csökkenése az állami piacokon a növekvő kötvényhozamok, a csökkenő kötvénypiac és az alacsonyabb adósság rendelkezésre állása révén érzékelhető. A vevők változó kockázati étvágyát az emelkedő küszöbkamatok és az ennek következtében alacsonyabb értékelések jelzik.”
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >25 új kényelmi üzletet nyit az Asda az év végéig
A brit Asda újabb lendületet vesz a kényelmi üzletek piacán:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >