Majdnem 30%-kal csökkentek a felvásárlási ügyletek az angol élelmiszer- és italszektorban
Az Egyesült Királyság élelmiszer- és italágazatában 29%-kal csökkentek az egyesülési és felvásárlási ügyletek a nehéz kereskedelmi környezetet követően, amely miatt a kiskereskedők az inflációs költségnyomást mérsékelve emelték az árakat.
Az Oghma Partners 22 üzletet elemezve ebben az időszakban 270 millió font becsült összértéket regisztrált, szemben a 2021. évi 3,9 milliárd fonttal. Az ügyletek 60%-ának becsült értéke azonban legfeljebb 20 millió font volt, ami megfelel az idén január és április közötti adatoknak. A felvásárlási ügyletek számának ágazati csökkenése ellenére az élelmiszer- és az édességkategória bizonyult a legaktívabbnak, többek között a Premier Foods júliusban 43,8 millió fontért megvásárolta a The Spice Tailor nevű délkelet-ázsiai ételkészlet- és kísérőmárkát.
„Az ügyleti aktivitás csökkenése véleményünk szerint több tényezővel függ össze” – mondta Mark Lynch, az Oghma partnere. „Először is, az üzleti bizonytalanság – a kereskedelmi környezet nehéz, sok élelmiszer- és italgyártó vállalatnak éles áremeléseket kellett végrehajtania, és az elkövetkező hónapokban továbbiak következnek. A nyereségesség nyomás alatt van, és a bizonytalan kilátások elriasztják a vevőket és az eladókat egyaránt. Másodszor, az adósság rendelkezésre állása és költsége – úgy tűnik, hogy a likviditás egyre szűkül, a bankok egyre kevésbé hajlandóak hitelezni, az adósság költsége pedig emelkedik, mivel a kormányok egyszerre próbálják leküzdeni az inflációt és finanszírozni az expanzív költségvetési költségvetést. Harmadszor, a kockázatvállalási hajlandóság változása – a kockázatvállalási hajlandóság csökkenése az állami piacokon a növekvő kötvényhozamok, a csökkenő kötvénypiac és az alacsonyabb adósság rendelkezésre állása révén érzékelhető. A vevők változó kockázati étvágyát az emelkedő küszöbkamatok és az ennek következtében alacsonyabb értékelések jelzik.”
Kapcsolódó cikkeink
Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Hero Group a brit Deliciously Ella márkát
A svájci élelmiszergyártó Hero Group felvásárolta a Deliciously Ella néven…
Tovább olvasom >Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom
Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >