Magyarországot 17 vállalkozás képviseli a budvai nemzetközi élelmiszeripari vásáron
Tizenhét vállalkozás képviseli Magyarországot a 41. budvai Food Fair Nemzetközi Élelmiszeripari Vásáron, amely csütörtökön nyílt meg a montenegrói tengerparti városban.
Budai Gyula, az Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztos a magyar részvétellel kapcsolatban az MTI tudósítójának telefonon elmondta: olyan cégeket mutatnak be Budván, amelyek „alkalmasak arra, hogy az itteni piacon megvessék a lábukat”, és minőségi magyar termékekkel lássák el a piacot. A vásáron főleg hús- és tejipari termékeket, diabetikus élelmiszereket és édesipari termékeket gyártó magyar cégek vannak jelen.
Kiemelte, hogy Montenegró kis ország, de a térség egyik legfontosabb elosztó központja, az együttműködéssel pedig a magyar vállalkozások a szomszédos Albániát, Bosznia-Hercegovinát és Macedóniát is el tudnák érni, ami közel 7 milliós piacot jelentene a magyar termelőknek, tenyésztőknek és élelmiszer-ipari cégeknek.
Montenegró – helyi kapacitások hiányában – jelentős, évi 300-400 millió eurós élelmiszerimportra szorul. Ebben tudnának jelentős szerepet vállalni a magyar vállalkozások.
A politikus hozzátette, hogy a magyar termékek igen ismertek Montenegróban, korábban ugyanis egy nagykereskedelmi cég által voltak jelen az országban. Most elenyésző mértékű a forgalmazás, ezért kiemelten fontos a tavaly októberben Podgoricában megnyílt Magyar Nemzeti Kereskedőház szerepe – fogalmazott Budai Gyula.
Az élelmiszeripar mellett a turisztikai lehetőségeket is felmérte a miniszteri biztos. Elmondása szerint a magyar turisták még nem nagyon fedezték fel az Adriai-tenger montenegrói szakaszát. „Ezen sokat lendítene, ha Budapest és Podgorica között a már korábban többször emlegetett légi járat a WizzAiren keresztül megvalósulna” – hangsúlyozta. Hozzáfűzte, hogy a fejlesztésben jelentős szerepet játszhat az a közel 45 millió eurós Exim Bankos hitelkeret, amely a magyar és a montenegrói kis- és közepes vállalkozásoknak akár gazdaságfejlesztési, akár turisztikai fejlesztési célra felhasználható forrást biztosít. „A lehetőségeket kellene tartalommal kitölteni, a turizmus lehet a következő nagyon fontos kitörési pont a két ország kapcsolatában, ami szintén visszahat arra, hogy a magyar cégek még nagyobb arányban tudjanak megjelenni Montenegróban” – szögezte le Budai Gyula.
A további együttműködési lehetőségekről a Magyar-Montenegrói Gazdasági Vegyes Bizottság március 30-31-i budapesti ülésén lesz szó.
Az Európai Unió országai közül Magyarország a második legnagyobb montenegrói befektető, tavaly mintegy 46,5 millió euró értékben került magyar termék Montenegróba. (Markovics Annamária, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tervezhető jövőképet biztosít a fiataloknak az agrárszakképzés
Ma az agrár technikumok és szakképző iskolák kiszámítható életpályát kínálnak,…
Tovább olvasom >Hatalmas lehetőség előtt az állattenyésztők ágazata
Óriási károkat szenved az európai agrárium, a gazdák és intenzív…
Tovább olvasom >Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >A Hermés luxuscikk-gyártó negyedéves bevétele 17 százalékkal nőtt
Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele…
Tovább olvasom >