Magyarországot 17 vállalkozás képviseli a budvai nemzetközi élelmiszeripari vásáron
Tizenhét vállalkozás képviseli Magyarországot a 41. budvai Food Fair Nemzetközi Élelmiszeripari Vásáron, amely csütörtökön nyílt meg a montenegrói tengerparti városban.
Budai Gyula, az Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztos a magyar részvétellel kapcsolatban az MTI tudósítójának telefonon elmondta: olyan cégeket mutatnak be Budván, amelyek „alkalmasak arra, hogy az itteni piacon megvessék a lábukat”, és minőségi magyar termékekkel lássák el a piacot. A vásáron főleg hús- és tejipari termékeket, diabetikus élelmiszereket és édesipari termékeket gyártó magyar cégek vannak jelen.
Kiemelte, hogy Montenegró kis ország, de a térség egyik legfontosabb elosztó központja, az együttműködéssel pedig a magyar vállalkozások a szomszédos Albániát, Bosznia-Hercegovinát és Macedóniát is el tudnák érni, ami közel 7 milliós piacot jelentene a magyar termelőknek, tenyésztőknek és élelmiszer-ipari cégeknek.
Montenegró – helyi kapacitások hiányában – jelentős, évi 300-400 millió eurós élelmiszerimportra szorul. Ebben tudnának jelentős szerepet vállalni a magyar vállalkozások.
A politikus hozzátette, hogy a magyar termékek igen ismertek Montenegróban, korábban ugyanis egy nagykereskedelmi cég által voltak jelen az országban. Most elenyésző mértékű a forgalmazás, ezért kiemelten fontos a tavaly októberben Podgoricában megnyílt Magyar Nemzeti Kereskedőház szerepe – fogalmazott Budai Gyula.
Az élelmiszeripar mellett a turisztikai lehetőségeket is felmérte a miniszteri biztos. Elmondása szerint a magyar turisták még nem nagyon fedezték fel az Adriai-tenger montenegrói szakaszát. „Ezen sokat lendítene, ha Budapest és Podgorica között a már korábban többször emlegetett légi járat a WizzAiren keresztül megvalósulna” – hangsúlyozta. Hozzáfűzte, hogy a fejlesztésben jelentős szerepet játszhat az a közel 45 millió eurós Exim Bankos hitelkeret, amely a magyar és a montenegrói kis- és közepes vállalkozásoknak akár gazdaságfejlesztési, akár turisztikai fejlesztési célra felhasználható forrást biztosít. „A lehetőségeket kellene tartalommal kitölteni, a turizmus lehet a következő nagyon fontos kitörési pont a két ország kapcsolatában, ami szintén visszahat arra, hogy a magyar cégek még nagyobb arányban tudjanak megjelenni Montenegróban” – szögezte le Budai Gyula.
A további együttműködési lehetőségekről a Magyar-Montenegrói Gazdasági Vegyes Bizottság március 30-31-i budapesti ülésén lesz szó.
Az Európai Unió országai közül Magyarország a második legnagyobb montenegrói befektető, tavaly mintegy 46,5 millió euró értékben került magyar termék Montenegróba. (Markovics Annamária, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az ipari termelés 4,2 százalékkal mérséklődött novemberben
2024 novemberében az ipari termelés volumene 4,2, munkanaphatástól megtisztítva 2,9…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >